forts. tisdag

dagen fortsatte DÅLIGT. hade no efter so'n och det var tamejfan den värsta lektionen på länge. den ena läraren, den yngre versionen av en fransyska, ville ha förklarat vad vi gör på lektionerna. jag stog där och förklarade på engelska och tyckte själv att det gick jävligt bra, men tydligen så var jag jätteröd i ansiktet så hälften av min klass början asgarva och då blev jag ännu rödare. fick höra kommentarer som: "vilken färg är brandbilen?" osv. :) jag tykcte det gick ovanligt bra att prata engelska iaf..

dessutom stog den enda, äldre versionen, och pratade med min lärare om att jag inte har jobbat på hela dagen sen i morse. för det först: vad fan har kärringen med det att göra?! för det andra, DET HAR JAG SOM FAN GJORT!! för att förklara mig så satt jag och jobbade stenhårt på spanskan med matilda, julia och amanda (där hon inte var VAR MED). på so'n gjorde jag mitt arbete på datorn och skrev ut material till hemstudiedagen (tydligen så jobbar man inte om man sitter på datan i fitt-frankrike). och sist men inte minst så frågade hon martijn varför jag stog och ritade på tavlan. en något irriterad martijn sa: "ja antligen väntar hon på hjälp från mig, men eftersom jag måste prata med dig så kan jag inte hjälpa henne?!" tack martijn, du räddade min dag med den kommentaren.

nu ska jag iaf göra något roligare! jag ska åka till min älskade Pia och rida en underbar ritt i skogen tänkte jag. nu när snön/slasket är borta kommer man kanske kunna rida lite på planen också. hoppas!


16 dagar kvar, bästa klass!


tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0