måndag, ones again

tävlingen i helgen är jag minst sagt nöjd med.

på fredag-kväll var jag och åse och fixade i stallet till halv 10 kanske. sen hämtade mamma mig och åse också for vi till erikslund och hämtade transportisar hos elin. väl hemma fanns det 1000 saker TILL att fixa där. putsade av stävlarna lite, fixade alla papper och licenser - you  name it! kom i säng runt 1?

lördagen började med en liten försovning. skulle vara på plats på ridskolan halv 7 men kom dit ungefär 10 i 7. borstade av hästen lite och packade det sista i bilen och transporten. jag gick runt säkert 10 ggr och kollade så jag hade med mig allt som jag hade tänkt. när klockan närmade sig halv 8 lastade vi på mon ami först och sen var det tjockisens (kapten) tur. han gick in utan några krångel! hela vägen till tävlingen pratade jag och gabriella så jag trodde jag skulle hinna tappa rösten innan dagen ens hade börjat. när vi såg skylten upp till wången så började vi asgarva av någon anledning. vi var skitnervösa, det var ju trots allt första tävlingen, och båda hade hunnit bli nervös under bilturen. vi kom dit och parkerade på världens halaste parkering och anmälde oss. sen fick vi gå ner till transporten igen och flytta oss till en annan parkering. när klockan var nästan 9 började jag rida fram. skrittade runt anläggningen lite innan det var min tur att komma in på framhoppningen. hoppade fram några språng sen skrittade jag ännu mer. när det började bli min tur att gå in på banan kändes det i magen. stog utanför ett bra tag innan jag skulle in och när jag hörde applåderna från den innan mig fick jag panik. jag red in på banana, glömde hälsa till domaren, tog ingen galopp och ja, allt gick nästan åt pipsvängen. jag fick hoppa fram på hinder 2 och 3. vi kom mot 2an och kapten började byta med frambenen och vi vägrade på den, tur att det bara var framhoppning. sen kom vi över det och fortsatte mot 3an. den tog han utan problem. när domaren gav mig startsignal var det bara att köra järnet!! han backade av hela banan runt, nya hinder och mkt folk på läktaren var en av många saker och distraherade oss. vi tog oss igenom fas 1 utan problem. tog en snäv sväng mot första hindret på fas 2 men klarade det. sen höll jag på att glömma vägen mot näst sista hindret, tänkte ta en vänster-sväng. men vi nollade våran första LD någonsin. trots att vi har hoppat bana på 1m, drygt, hemma så kändes han skittrött när jag kom ut. tyvärr räckte inte våran nolla till någon placering eftersom jag inte satsade på omhoppingssvängar och farten, jag ville bara att det skulle kännas bra första tävlingen, och att inte kapten skulle bli avskräckt. gabriella fick ett pet på första faser i sin LD men LC klarade hon felfritt och blev 5a eller 6a. båda var jättenöjda när vi for hem och det var något tystare i bilen också. somnade somnade som en stock när jag kom hem och sen kom johan.

på söndagen var det skitfint väder och jag blev väckt av johan. han skylle gyma med emil och rasmus så han for hem. jag tog en långpromenad med min hund och sen gick jag in och åt lunch/frukost. kikade på tv under filten större delen av dagen och sen var det tävlingsmöte kl. 17. den 6-7 är det hopptävlingar på Ås, och ALLA ska komma och hoppa :) hoppas på kanonväder och många starter så kommer det bli skitkul. ponny på fredagen och storhäst på lördagen! propen kommer snart ut så in och anmäl er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0