några rader var det ja..

nu har jag precis kommit hem. fick stressa endel till stallet, trodde jag skulle hinna servera ikväll men icke.. när jag kom dit borstade jag av henne det värsta, jag ogillar svarta hästar och sol - det går bara inte ihop. då syns det verkligen hur mkt man har fuskat med damm-borsten! fick på henne sadeln, trots 9420375237 volter i boxen, sen var det dags att gå ut. det har börjat tina på taken och hästen är INTE miljötränad speciellt mkt måste jag erkänna. det bara droppade och hon flög i luften flera ggr, tur att man gymade lite idag ;) haha.
efter en lång väntan kom mamma hem från turen med hunden så hon kunde följa med. anledningen til att vi inte har med hunden är att han har väldigt lätt för att vara lite väl närgången med hästar och kryper gärna under magen på dom. skrittade uppför bäck-backen och ner igen men det räckte för att få lillan svettig! på vägen tillbaka tänkte jag ge mig på en bit i trav men hästen tvärstannar och strirrar in i skogen. hjälp, björn! jag blev livrädd men till slut skrittade hon iaf men några avbrott för att kika lite. till slut kom det utskuttande 3 små rådjur ur skogen och hon brydde sig igen :o YES!! jag slapp flyga i luften på riktigt idag.

när vi kom tilbaka till stallet var kl. närmare 6 och då insåg jag att jag aldrig skulle hinna, eftersom dom redan hade varit där en timme utan mig och jag skulle duscha och allt. jag tog mig lite extra tid att borsta bort smutsen jag lämnade kvar på henne innan vi gick ut och sen glänsde hon :) råttorna verkar ha försvunit i stallet iaf, det är jag glad för. sist jag kom dit så låg det en råtta i fällen och jag skrämde upp både mamma, hunden och hästarna.

när jag kom hem gjorde jag en klassiker. köpte en red bull på OK som jag öppnade när jag satte mig vid datan. bara för skojs skull så skulle jag kolla när datumet gick ut. på burken stog det: "bäst före: se datum i botten". japp, det var precis vad jag gjorde, utan att tänka på att burken var öppnad och den var full. 1/4 av burken hamnade på min tröja.. fan också! då FÅR man svära, när det går så ont.

imorn blir det en lugn dag. skola, hem och städa lite, rida, dusch och sen sova!

tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0