closer

Idag bjöd dagen på hästar för hela slanten. Vaknade halv 12 och var jättepigg, klev upp och gjorde två mackor och packade in allt i bilen. Sen for jag ner till ridskolan och red my captain. Fick sällskap av Sandra (Datte) och Britta (Cass). Det var roligt. Vi sjöng lite på Kate Ryans "Ella, Ella" men mer kunde vi inte på den låten. Det roligaste med den riduren var när Datte kliade sig på rumpan mot ett träd. Eller inte mot ett trädd, ÖVER ett träd. Han backade in i trädet så att det hamnade mellan benen på han så gick han fram och tillbaka så den kliade han, smart häst! När vi hade ridit klart och var nöjda och glada så red vi tillbaka. Sandra blev nog mest nöjd som fick rida lite på kapten innan vi gick in. Stelare häst än Datte får man nog leta efter!! Herregud.

Gick in och putsade av hästen och utrsutningen också fick han gå ut i hagen igen. Efter en stund skulle Sandra (Sven) ut och rida så jag (Polania), Jennifer (Diba) och Sandra (Ottilla) följde med. Vi red Jennifers konstiga runda. Polanina blev helt cp när vi kom till en hage med föl. Sen efter det gick hon upp i rumpan på damen framför hela vägen hem. Jennifer började kasta kottar på mig, men gissa vem av oss som hade bäst pricksäkerhet? JAG. Haha! Got ya. Det enda Jenn lyckades träffa var Polanias huvud.

Imorn blir det ett så kallat hårt dressyrpass på planen med K. Hur nu det kommer gå återstår bara att se. Har inte ridit i paddock på hela sommaren, och någon dressyrform är inte att leta efter. Men motivationen är på topp så imorn gäller det. På torsdag blev det ingen IKEA för min del, lagträningen blev flyttad till torsdag så det var bara att glömma. Jag som för en gångs skull hade pengar. Åh...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0