onsdag

Som planerat så klev jag upp runt halv 12 idag. Dock insåg jag att jag skulle ha väldigt bråttom ändå för jag skulle äta och gå ut med hunden innan jag kunde åka. Men kors i taket så gjorde jag det på ungefär en kvart men när jag kommer ner till ridskolan var klockan mycket. Gjorde det enklaste, och roligaste, först - rida Kapten en stund på planen. Den mannen börjar vara med på noterna nu. Det känns riktigt skönt faktiskt! Red kanske en halvtimme eller så och sen gick jag in och duschade han. Nästa häst var Up To Date. Han skulle bara skritta i skogen, vilken jädra tur så trött som jag var. När vi kom tillbaka med dom så var det bara att göra i ordning nästa häst - Polianna. Tänkte oss en lite vildare tur idag än igår, dock ingen kottkastning med Jennifer idag. Vi red ner mot järnvägen med vände precis innan så vi skulle slippa det hemska paraplyet som ligger där nere. Istället tvärvände vi på en femöring och galopperade hela backen upp. När jag hade kommit ungefär halvvägs i min vändning var mina kompanjoner redan på väg i full galopp. Polania blev liiiite stressad och galopperade en stund på stället innan hon blev som en kanonkula. Sen när jag insåg att det skulle bli mycket svårare att få stopp på hästen kröp paniken fram. Jag såg svängen lite längre fram och tänkte nästan fortsätta rakt fram, när den snälla hästen framför lyssnade på din matte och travade. Eftersom den hästen råkar vara Polanias bästa kompis så saktade hon också av, efter ett tag. Lättnade går nästan inte att beskriva. Jag som inte flygit av på.. jag vet inte hur länge såg nästan mig själv flyga rakt fram medans hästen svängde. Vi lämnade av Britta på ridskolan också forsatte jag och Sandra en bit till. Red mot hemliga ängen, som inte är så hemlig längre, och sen tillbaka. Vi hann med en galopp till innan vi var hemma. Kom hem med massa fina blommor i benskydden :)

Imorgon åker min mamma till Sundsvall. Jag skulle egentligen följt med men så var det träning imorn. Fy fan vad jag har längtat till Sundsvall alltså, också kan jag inte följa med när vi väl åker. Som tur var hann jag rafsa ihop en inhandlingslista till henne så hon vet vad jag vill ha. Blev vita ridbyxor, 2 schabrak, benskydd, handskar och ett glitterspö. Mumma!


Grattis också till STINA som har tagit körkort idag!!
  Nu vet vi vem som skjutsar oss till OK när vi behöver glass.


Kommentarer
Postat av: Josefine Breding

Jo, dom skulle ha varit i ås men tusse ställde in idag av privata skäl :(

2008-08-07 @ 22:51:49
URL: http://josefinebreding.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0