till slut

Jag började undra om min blogg gett upp hoppet om jag skulle komma tillbaka. Det ville sig inte helt enkelt, till en början, men sen gick det som sagt.

Precis som alla andra så tycker även jag att sommalovet bara flygit förbi. Det har alltid funnits något att göra, tackar för det, och dom första 3-4 veckorna av sommarlovet så jobbade jag. Om jag hade vetat vad jag skulle göra och inte, så hade jag förmodligen tackat ja till ett annat jobb. Jag är trots allt i det stallet 2-3 dagar i veckan ändå. Det var skönt att inte göra mkt alls också, men slöseri med tiden. Resten av sommarlovet var ganska enformigt. Klev upp ganska tidigt, beroende på om jag hade morgonen i stallet eller inte, och klev jag inte upp då så klev jag upp någon timme senare för att rida ändå. Förmiddagen gick alltså åt till hästen. På eftermiddagen var jag antingen hos Johan eller med vännerna. Det är absolut inget att vara besviken över men det känns ändå som det har varit ganska enformigt..
Nu när sommarlovet är slut och det är dags med skola igen så känns det ganska bitterljuvt. Roligt med ny skola och nya kompisar men jag orkar inte!! Tanken på att alltid ha läxor att göra, och alltid ha något att planera in av skolan, gör mig illamående. Man måste se det med det ljusa ögat.

Imorgon börjar alltså min framtida plåga. Jag har alltid sett gymnasiet som någon slags milstolpe men nu känns det bara dumt och jobbigt. Jag som brukade tycka att skolan var det bästa som fanns, när jag hade 9b..


Inget kan jämföras med 9b, Ås skolan -98 till -08!
<3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0