bal(le)

idag var skolan helt ok, inte bra men helt ok!
engelska, idrott (superskön promenad med världens bästa) spanska, lunch, slöjd. det var i stort sett min dag! slöjden som jag sett fram emot i 2 veckor blev bra. tyget till min balklänning hade kommit så nu har jag börjat klippa ut mönster så nästa gång ska jag klippa tyg och förhoppningsvis hinna sy ihop alla bitar till en klänning. jag måste nog se genom fingrarna med att det kanske inte blev exakt som jag tänkt mig med mönstret men det får man väl fixa sen i guesssss.

det har varit helt underbart väder hela dagen och idag ska jag rida Piacere, en unghäst jag ska sitta lite på. jag har träffat hästen till och från sen den var 2 år och nu är den 5 och ska ridas in på riktigt. sedan hon blev en stor tjej har jag bara träffat henne 2-3 ggr så jag har varit där nu och borstat och pussat på henne så nu har jag fjäskat klart, nu blir det andra bullar. hörde att tjejen som suttit på henne lite innan ridit skogsturer med henne redan så jag får hoppas att det funkar idag också, nu när det är så fint väder. årsmöte ikväll som jag missar pga häst'n.

imorgon kommer flickorna på besök hemma hos mig. fast inte alla, dom ska nog förmodligen göra något annat, men det kommer nog bli mysigt ändå. hela min familj är i åkersjön hela helgen fram till tisdag så då får åse bo hos mig som stand-in för min mami! jag hoppas att hon lagar god mat...





you're worth it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0