måndag

imorse när jag vaknade hade jag till min stora förvåning musiken kvar i, det brukar jag vanligtvis inte glömma. som det brukar vara när man haft musiken i hela natten var det slut på batteri på telefonen, och utan mobilen en hel dag skulle vara en katastrof både för mig och min omgivning. med minus 10000 % förhoppning satte jag i laddaren iaf. när jag kollar på telefonen en halv timme senare var batteriet fullt igen, rackarns vad tur man kan ha!

när jag kom till skolan var det ca. 9 av 18 personer som satt på sina stolar. resten var förmodligen hemma i sina sängar och sov eller som några, i korridoren. under dagen kom det fler folk och till slut tror jag att det var bara 2 st som fattades av alla 18 som började med 9.

vi hade SO första lektionen och det var repetition inför provet imorn som stog på schemat. känslorna var blandade. bra att plugga, men jobbigt. nej, istället satte jag  mig med "snillena" i klassen och bara lyssande och dom var glada att kunna berätta som vanligt. jag tröttnade efter ett tag, eller ska jag vara ärlig så kände jag mig förbannat dålig när man lyssnade på allt dom kunde, så jag förflyttade mig till madelene och julia. där passade jag tack och lov in lite bättre för där satt som och skojjade och småpratade lite om frågorna som ska komma på provet. det slutade med att vi allihopa satt och gjorde grinchen-minen : man torkar tänder med fingrarna så att läppen fastnar uppe vid näsan och sen blåser man upp överläppen osv. tro mig, det var jävligt svårt från början!

resten av dagen var ganska galen: olivkastning, spring, slagsmål, pennkrig, "hak-kläm" osv osv. men roligast av allt var sista lektion, som oftast. vi hade, för ovanlighetens skull, NO i a-huset och det resulterade ju i en orolig klass. det är inte värt att nämna namn! flera personer satt och kastade lappar mellan varandra rakt framför ögonen på våran lärare, en person pillade in sin penna i sitt ass-crack (jag ska nog inte dela med mig av vem det var) medans en annan försökte lyssna lite. det var svåra grejer på tavlan ska ni veta!

jag tog mig igenom dagen utan största damputbrotten. fast när jag slutat måste jag medge att jag var på vippen att slänga ur mig något riktigt onödigt till en person jag faktiskt bry(dde)r  mig om. jag är less, det är jag, och det är det fler som är om det är till någon större tröst! vi trodde att du förstog att vi bryr oss om dig men eftersom det är helt ointressnant tänker jag sluta försöka "hjälpa" dig, ingen framgång ändå! det finns en gräns för hur man kan beté sig sista terminen av nian, och den gränsen har du passerat för länge länge sen gumZaaN!

johan franzon <3 061011 and still going strong.

Kommentarer
Postat av: madelenet

men gerääääh :p

2008-02-18 @ 16:17:21
URL: http://madelenet.blogg.se
Postat av: C.

Wiho

2008-02-18 @ 20:32:43
URL: http://carre92.blogg.se
Postat av: matilldaaa

haha men skön niob. saknade er idag! kan till och med se no-lektionen framför mig, ojoj ..

2008-02-18 @ 22:08:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0