tusseträningar hela helgen.

hela helgen har jag suttit i ett kallt ridhus och kollat på hoppträningar för tusse! alla tjejer har varit jätteduktiga, vissa mer  än andra. och där syftar jag mest på mig själv som inte ens var med! lat kallas det med andra ord. nästa gång är det förmodligen fullt och jag känner att det vore bra med en ponny att rida först och sen kan man fundera på det. i fredags red jag mallow för theresa (hopp) och det gick superb, bättre har det aldrig gått. med tanke på dom senaste gångerna, innan det, var det en fröjd att rida. jag hittade både min sits och sen massor av nya knep och fix på henne, det var kätteskönt! så nu har vi (jag) satt ett mål och det är faktiskt att vara med på en tävling. i söndags bestämde jag mig att nu är det dax, så nu är jag och mallow anmälda till ridskolan blåbärs-hoppning på lördag. jag hörde massor av små flickor som också ville hoppa henne så jag anmälde mig bara til en klass, 80 cm. det räcker gott och väl för att jag ska hinna bli nervös innan lördag!

idag gjorde jag, precis som alla andra nior i sverige, nationella prov i svenska. själva provet i sig var inte så svårt men sen att lista ut vad man ska skriva osv var desto svårare! jag skrev så pennan glöd, inte långt ifrån iaf, och var klar  på ca. 40 min. det var en lättnad att kliva ut genom dörren till NO2 och känna "nu var det gjort". just denna vecka är den känslan helt underbar med tanke på att jag 2½ prov till att se fram emot denna vecka. imorgon har jag ett skitsvårt no-prov om elektricitet, magnetism och induktion. på torsdag har jag nästa del av det nationella i svenksa och på fredag har jag tack och lov "bara" ett test på matte i ekvationer. och för en gångs skull känns det lugnt inom det ämnet. på fredagen har jag dessutom en engelska-redovisning om djur i australien. HEJA ELIN!

snälla någon, SPRÄNG ÅS SKOLA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0