VM

idag får inte min blogg en lång, engelsk, avslöjande rubrik. nej, idag får den en usel, tråkig och alldeles onödig rubrik. jag hatar vm i östersund! det är mysigt med alla ljus, visst,  och allt folk man umgås med men det finns inget mer inrriterande än ett par tyskar som skriker och tror att dom är dom enda existerande människorna på jorden. varför just tyskar? jo, det var en liten tjej som gick i niobe förut som verligen avgudade tyskland, och förövrigt tokio hotel, och just därför hatar jag tyskland. sen för att inte nämna alla filmer jag har tvingats sett på mina so-lektioner med hitler och hans vänner som roar sig med att spränga folk i luften. innan vm har jag längtat till varje vinter, som alltid kommer försent, och tänkt på mysfaktorn, kolsvarta nätter osv osv. men nu har jag helt ändrat mig, vinter är som sagt överskattat. jag fryser, jag längtar till värmen och jag fullständigt hatar alla kläder man tvingas klä på sig för att inte frysa fast i marken! nog om det..

i fredags var det dags att åka in till stan och kika på den omtalade invigningen, som alla hade så stora förhoppningar om, men det började (såklart) dåligt. jag, johan, emil, carina och jocke stog och väntade på bussen i säkert en halv timme men bussjäveln anlände aldrig. jag ringde min pappa i vild förtvivlan för att inte missa sahara hotnights. det slutade med att dom satt 5 i baksätet av pappas bil och jag i framsätet. vi for in till stan, olagligt och bra, och råkade på något sätt hamna precis bakom en polisbil precis bakom ett trafikljus som visade röd lampa. ojojoj! vi kom fram helskinnade och utan böter och begav oss ner i vimlet mot badhusparken. jotack! jag, madelene, julia och carina gick hand-i-hand ner till b-h-p för att inte tappa bort varandra för vi hade ju redan tappat bort pojkarna. äsch skit samma, förutsättningarna för att ta sig fram var inte lovande och resultatet blev ju inte heller bättre. vi hamnade någonstanns nere vid sjön, brevid ett isslott där galna barn sprang runt med föräldrarna i koppel. in och ut genom hål grävda i snön, nästan så att man ville prova. vi gav upp och försökte ta oss till stan igen, försökte ja! först och främst fick vi stå och vänta på ett tåg som skulle köra förbi och sen allt folk som tycktes ha hela kvällen på sig att ta sig på badhusparken till torget - det hade inte vi! resten av kvällen är för osintressant för att dela med sig av.

igår kväll körde vi samma procedur, eller inte riktigt. mamma skjutsade in mig och johan till österäng där vi kollade på skidor och skotrar som hoppade i nåt slags hopp. jag lyckades till slut hitta madelene, julia, matilda och linus och när det var slut hittade vi emil och johan. emil var tråkig fisk och begav sig hemåt i rödaste rappet medans vi andra stannade kvar ett tag till. vi gick ner på stan och kikade lite med bestämde oss ganska snabbt för att gå och ta en fika på pause. där satt vi, i värmen, ett bra tag och smuttade på cola, smoothie och maddes inte allt för goda pause-drink. när vi suttit där ett tag, och irriterat oss på ett "gulligt" par som okuperade hela soffan med en bok i handen, gick vi ner till alfons som hade förfest. där inne var det hög musik och mkt folk, precis vad vi behövde. vi kände peppen och klev in med självsäkra steg in genom hans dörr. vi möttes av bekanta, precis som obekanta, ansikten på en gång. alfons förpassade oss till hans kök, eftersom hans syster med kompisar hade tagit för sig av vardagsrummet, och där fanns även en del andra människor. en mkt glad och klumpig viktor? som hade tagit sig något att dricka innan vi kom, det märktes. han ville dock inte att vi skulle komma ihåg honom som den han var då, det var han duktig på att informera oss om. när klockan var kvart över 11 började i traska mot bussen som körde mot ås.

jag hatar att åka buss, speciellt när man kliver ur och ska gå hem, det är tråkigt!

men just denna kväll fick jag och johan sällskap av carina som smed sina planer om v.10. jag ska inte avslöja för mkt men laxermedel är inblandat i varje fall. om dom planerna fortfarande är aktuella är oklart eftersom hon verkade tycka att det skulle bli lite mindre hemskt när det var mkt folk som skulle upp. jag vet inte om hon kanske såg glimten av lite mindre skoteråkningen och lite mer häng. walge och korvgrillning! jag säger bara: HEJA!


nu är der nog!

peace.

Kommentarer
Postat av: CaRRe

Tillåt mig, HEJJA! Åkersjön och walge. Måste ju faktiskt erkänna att jag gillar korv. HÖHÖ!

Jag kommer ihåg exakt varenda ord jag sa igår, jag har ett starkt minne av att jag sa dem femton gånger. Men jag menade verkligen varje ord, nu skiter jag i laxermedelet och packar in lite extra långkalsonger!

Åkersjön 2008 ;)

2008-02-11 @ 00:06:56
URL: http://andhate.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0