when you feel so tired, but you can´t sleep.

och ja, jag har en blogg jag också. precis som alla andra nu för tiden.

idag började dagen på sämsta möjliga sätt. jag vaknade 7.55 och skulle gå på skolan tänkte jag. då glömde jag bort en liten liten sak. jag hade varken duschat eller sminkat mig. jag fick skynda mig som jag aldrig jgjort förut, jag kanske ändå kunde hinna. men nej, en kvart av skolan har gått ovh jag har fortfarande inte fått på mig skorna och jackan än. och det blev inte bättre av att jag kom till skolan och det var matematik på schemat! jag klarade mig utan skrubbsår genom dagen och nu har jag precis duschat igen och sitter i mitt varma täcke och tycker synd om mig själv. en dag ska jag bli som min farmor - gullig tant med grått hår som pratar jämska (som för övrigt inte kan prata nåt annat) och som bara är hemma och bakat hela dagarna. det är väl kanske inte det största framgången genom tiderna men jag längtar ändå tills jag blir pensionär och ska baka kakor och vänta på bättre tider varje dag.

men jag glömde: idag har faktiskt varit en bra dag också. spanska lektionen var helt pajj, till slut ville våran lärare att någon skulle slå en viss person. alla bara skrattade hela lektionen och det enda vettiga vi hann med var att gå igenom var vi ska göra på torsdag. vi ska göra 2 reklamblad om saker man kan exportera från spanien.
linus kom med den briljanta idén om prostituerade, eller kasnke barnarbetare. lugn nu!
även marina hade bra förslag:

marina sitter i ett hörn och babblar med signe, plötsligt skriker människan:
TUPPFÄKTNING!
helen: men snälla människa, vad går du på? kan någon slå henne eller nåt?
marina: tuppfäktning, tuppfäkting!

samtidigt som linus, i en annan del av klassrummet, sitter och småpratar med zak.
då hör man från han:
chicas de sexo, ja! eller prostituta.

ja, jag säger då det.
särklass i världsklass!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0