ff = föräldrafritt

Det behöver såklart inte betyda att man är helt själv om man är 4 i familjen. Nej, jag lyckas aldrig vara hemma helt själv - aldrig! Jag råkar ha en bror som alltid vakar över mig, vilka kompisar som kommer, OM dom kommer, när dom ska gå hem. Jag lovar att han sitter på översta trappsteget och lyssnar på allt vi prata om också. Nu betyder inte det att jag skulle göra nåt olagligt bara för att jag är hemma själv men jobbigt, mjo det är det nog ibland.

Idag väckte mamma mig alldeles för tidigt. Gick och duschade och sen vidare mot centrum. Mamma gick in på buketten och köpte en blomma till momma sen for vi hem. Eller förresten, jag hittade ett tufft ROSA hundkoppel på djuraffären i/på Lillänge. Min hund råkar vara en hane men vad spelar det för roll? Det är ju för sjuttsingen jag som ska hålla i det..
Fick tårta av momma och moffa och sen satte jag mig framför tv'n, 200 kanaler, och hann inte ens zappa igenom 20 kanaler förns jag fastnade för Grease på tv4film. Mums! Hann inte se klart hela innan vi skulle hem och laga mat.

Ikväll ska jag åka till hästn och göra han ren och fin. Vi ska nog hinna med att röra på stormagen också! Eller ska nog, vi ska! Jag tycker det är ganska roligt när Johan följer med till hästarna, man skrattar ALLTID. Det spelar ingen roll vad han ska göra så ser det alltid roligare ut i stallet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0