sommarlov

har inte märkt mycket av nåt sommarlov än så länge. jobb, dag ut och dag in. fick jobbet i åskott (inte så oväntat). happy me liksåm! det förmodligen jobbigaste jobben av alla skulle såklart jag få. fast å andra sidan är det saker jag vet hur man gör, och näst intill inte kan göra fel - för det är jag bra på. dessutom tycker dom jag jobbar hos att jag gjort skitmkt när jag gjort rent 3 boxar och spånat och vattnat. då tycker dom att jag ska ta lunch och sedan vila mig med en ridtur eller läsa/sortera tidningar. inte tusan tackar man nej till det men nerovsiteten för indragen lön finns ju alltid där. jag skulle nog hellre vilja jobba häcken av mig, och vet att jag får tillräckligt med pengar, än att bara sitta där och undra om dom kommer dra av pengar för dessa timmar. ja, ni förstår mig säkert!


dessutom har tiden till mina vänner blivit mindre och mindre. det är faktiskt riktigt svårt att få tiden att räcka till när man jobbar till 2. åker hem och äter middag. åker till stallet runt 6 och rider. är inte klar förns 8 och sen är det jobb dagen efter, vilket inte innebär sena (dock trevliga) kvällar.. i´m sorry girls! jag lovar att vi ska börja umgås mer när alla slutat jobba. för som tur var fick vi alla Per. 1 vilket innebär ca. 7 veckor av ledig tid för dom flesta av oss. fast matilda å andra sidan, som jobbar hos *****-proppmätt, har lite mysko arbetsschema. men tackar för det, då är det hon som får stå för utgifterna i sommar med sin saftiga lön! yes.


nu väntar sängen. imorn ger jag mig in på näst, näst sista dagen av jobbet!

Kommentarer
Postat av: matilda

vad tycker du om min nya bloggdesign?

2008-07-01 @ 21:50:35
URL: http://dresslikeme.blogg.se/
Postat av: Lisa

Ha en trevlig kväll :)

2008-07-01 @ 21:50:49
URL: http://wlisa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej hej!

Bloggdesign är inte min starka sida, däremot gör jag headers för en billig peng :) Hör gärna av dig om du är intresserad.

Ha det bra!

2008-07-01 @ 21:50:54
URL: http://zinat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0