storstädning och betessläpp

Min arbetsgivare har satt det jobbigaste uppgifterna på den varmast dagen hittills. (imorn blir det varmare) Dagen började ganska slappt med en stund vid fikabordet. Ut och började skrubba väggar i sadelkammaren, det tog ett tag för att få bort allt damm som har samlats i alla kanster och vrår. När det var gjort skulle jag bara lista ut vart saker och ting skulle få sin plats. Jag tyckte jag var skitsmart med endel saker. Precis när jag hunnit klart var det lunch och samtidigt hämtade jag "lapp-maskinen". Jag satt och skrev namnlappar och "senil-lappar". Är man i ett stall, speciellt deras, så ska man veta vad en svanskappa är men sen tänkte jag att det kanske, kanske man glömmer bort på äldre dagar så  jag gjorde en lapp till den också. Nu sitter det vita lappar fulla väggarna i sadelkammaren. Fint tyckte jag, men inte chefen. Nu ska hon åka på stan senare idag och köpa genomskinliga lappar istället för vita. Så imorgon väntar en dag när jag får göra om allting. Dessutom släppte vi unghästarna på bete idag. Inget stort såklart men gräs det fick dom. Det var en aning knepigt att göra en öppning till andra hagen. Det fanns inga band utan vi fick ta en hammare och bända upp bräderna så att dom kunde gå in där. När vi kom till Tin Tin och skulle öppna hans hage blev han helt galen. Höll på att sparka H i huvudet flera gånger. Till slut fick han upp bräderna men Tin Tin vågade inte gå in där för han trodde att det fortfarande var tråd vägen. Vi gick och kikade i gamla bakstugan som användes på min morfars tid. (Jag jobbar på gården morfar och mamma växt upp på) Där inne fanns en bord från 1874, en tändsticksask med okänt datum, en tapetbok, byråer med låsta lådor. Det gjorde mig lite nyfiken, så imorgon tar jag mig ett tillhygge och går ner och låser upp lådorna och kollar på dess innehåll. Det lär ju inte vara mer intressantare än en bok kanske? Men grejen att lådorna är låsta får det att klias i fingrarna. Can´t stand it!

Ikväll väntar en grillkväll hos min mycket kära vän Linnea. Hon fyller 16 idag så vi ska fira!! Mumma.. Han inte träffats hela gänget på hur länge som helst känns det som. Avslutningen? Tror det.

Nu ska jag slänga mig i duschen och sen vidare ner i köket och göra en god middag till min älskade. Casper :D:D:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0