Arma Karma

Jag har fått en förjävlig hosta. Idag kom jag till och med på mig själv med att säga "arma karma" samtidigt som jag hostade. Det finns nog egentligen inget ord dom heter så, men under ett tillfälle på en SO lektion med D sa en i min klass arma karma i en teater. Jag tyckte det lät bra men nu gjorde det helt plötsligt inte det. Undrar varför...

Nu har jag iaf jobbat i fyra dagar.  Har räknat ihop att jag mockat ungeför 12 stora boxar sammanlagt. Jag kan tala om för den som undrar att det är jobbigt. Välkommet att bryta arm med mig om två veckor när min arbetar-period är slut. Då ska ni få se på en dom har tränat sina biceps (?).

Idag har jag hunnit med mycket
åkte moppe ca 4 km
mockade 3 boxar
smörjde träns, sadlar och annat
sopade hela stallet
vattnade hästarna
borstade gammelhästen
skurade krubbor
åt mat
åkte moppe ca 4 km till
stannade i dille och välkomnade kapten
fixade lite i stallet
åkte hem
städade undan i sängen
tog en powernap på en halvtimme
åt mat
kollade på tv
gjorde smoothie till mamma och mig
satte mig vid datan

Var det inte mkt så säg? Imorn blir det minst lika mkt, ingen sovmoron här inte. Britta ska visa mig ridvägar klockan 9 imorgon bitti. Arma Karma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0