midsommarafton

Gårdagen bjöd på både det ena och det andra. Vaknade ganska tidigt, skulle vara i stallet 9 och rida med Britta innan firandet började. Vi red ganska långt tyckte jag, och jag måste erkänna att jag blev lite nervös ett tag när jag trodde klockan var närmare 4, men så var inte fallet. När vi kom tillbaka till stallet hade klockan bara snurrat ett varv. Vilket lättnad! Sen var det bara ut i hagen och vidare på nästa ställe. Jag hann hem och duscha innan familjen stressade vidare till min farmor och farfar för en sill-lunch. Jag älskar sill och nyperan! Mums. När farmor hade lyckats tryckt i mig jordgubbar efter maten rullade jag vidare till ännu nästa ställe - mormor och morfar. Även på detta ställe bjuds det alltid på mycket mat, för mycket mat! Denna gång blev det kyckling/ananas-spett med pompa. Kanske inte så förtjust i maten efter den maffiga lunchen men det gick ner en och annan kycklingbit. När tallriken var tom och pappa var redo var det bara att åka hem och byta lite kläder inför kvällens bravader. Blev hämtad av Julias morfar och vidare in till staden. Väl där blev vi avsläppta hos "Kim" och sen vandrade vi vidare ner på stan. Besvikelsen var stor när vi märkte att staden var TOM! Vi fick tag på Erik som satt hos Anton och ölade, dit åkte vi. Sjöng lite allsång och hade trevligt innan vi åkte över till stan igen. Där träffade vi Niklas, som förövrigt möttes av en närgången Anton, och sen var vi på torget hela kvällen. Smet in på Kebab Baren för att se straffarna mellan Kroatien och Turkiet. Gissa vilka som vann?
Jag och Matilda fick sällskap av Carina på bussen. När Carina har varit på stan sent en kväll så vet man att det kommer bli en rolig pratstund på vägen hem. Även denna gång blev det det. Ämnet varierade väldigt mycket men roligt var det.

Idag klev jag upp ännu tidigare, närmare bestämt 7, och fick skynda mig ner och släppa ut hästarna på ridskolan och ge dom frukost. Alla såg ut att må riktigt bra i hagarna så jag låste efter mig och åkte hem. Det märktes nog knappt att jag hade varit där förutom att hästarna var på ett annat ställe. Vädret blev riktigt härligt så vi tog oss en tripp upp till mosters stuga i Dal. Där planterades det blommor och fixades i regnet. Och mygg var det, som bara den! Så efter någon timme stog vi inte ut längre utan packade in våran galna hund i bilen och for hem. Somnade i bilen, vilket inte hänt sen jag var ca. 10. Skönt för nacken, mycket! Nu ska jag äntligen få mat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0