Stockholm

Nu är sista blogginlägget innan helgen. Detta har jag hunnit med under veckans gång:

Onsdag:
Började 9.00, inväntade flickorna på stan som inhandlade dekoration till borden senare på kvällen. Hälften av alla niorna kollade på film och jag skrev en klasskylt som skulle sitta på bordet i föreningshuset. När klockan slog närmare 11 begav vi oss till skolans matsal för att plocka på oss all mat som är kastvänlig. Vi hade nämligen planerat ett litet matkrig nästan en hel vecka innan. Det var ett under att ingen lärare kom på oss innan, alla satt som på nålar och fnissade. Dessutom hade alla satt sig i ett hörn av matsalen, alldeles för perfekt för ett planerat matkrig. När klockan slog 11.55 var den någon som inte kunde hålla sig längre. Jag nämner inga namn men - LINUS, kunde du inte väntat lite?! Jag var faktiskt hungrig fortfarande. Även fast det var chicken-bits så slank det iväg en oliv eller två från mitt håll också. Vårt lilla roliga försvann dock med vinden när våran alldeles för ilskna lärare GÖRAN kom och skrek på oss. Vi hade tydligen skrämt 6-åringarna som satt några bord bort. Buhu, så lessna blev vi. Senare, när vi hade städat upp allt igen, gick alla ner till föreningshuset för att fixa det sista innan kvällen. När jag kom hem runt 4 åt jag middag och sen gjorde jag mig iordning i rödaste rappet, skulle samlas halv 6 och jag hade inte gjort håret kl. 5. HEJA ELIN! Mycket lyckad kväll.



Torsdag:
Började 10.00 för första gången på hela nian. Once in a lifetime maybe? Vi samlades i A-huset och, mot vår vilja, kollade på Mr. Bean. Våra lärare tror fortfarande att vi blir roade av en ful gubbe som inte kan bete sig. Nog för att det är roligt vid vissa tillfällen men det är ingenting som räknas. Han är mest bara pinsam och korkad. När filmen var slut kändes det skitkonstigt att gå och äta lunch, snarare frukost för min del. Efter lunchen samlades min klass, tillsammans med några föräldrar, och fikade jättegod tårta med marsipan-skyltar på. Fint tyckte jag! Vi fick även tillbaka våra brev som vi skrev i 7an. Mitt brev handlade i stort sett bara om hästar och min, då, nya hund Casper. Åse, lågstadielärare, kom förbi och gav tillbaka våra självporträtt sedan 1an. Om min mobil inte hade laggat så hade jag kunnat slängt in en fin bild, men det går ju inte nu tyvärr. Sedan åkte jag hem på min räcer-moppe och sov (?). Sov så länge att jag vaknade halv 5 och skulle vara på skolan halv 6. Duschade skitsnabbt och sprang med halv-blött hår till skolan. Fick på min klänningen iaf! Trots regnet var fom flesta på strålande humör men kyrk-bänkarna är hemskt osköna. Det här var första, och förmodligen sista, gången jag satt längst fram i kyrkan och faktiskt såg någonting. Alla gånger har jag blivit placerad långt bak eller bakom en pelare. När jag hade fått mina betyg och gett/fått alla rosor så gick jag hem och bytte om. Kilade upp till Emil och spelade Worms. När klockan var efter nio fick jag äntligen åka ner till båthamnen. Enligt Emil kommer fint folk alltid sent. Det blev en helt underbar kväll med alla 9r och några till.



Fredag:
Vaknade ganska sent. Satte mig på bussen, från Johan, och landade i soffan någon gång efter 10. Hela dagen har jag tänkt att jag ska packa - det är tanken som räknas trots allt. Men nu ska jag åka ner till momma och moffa och äta bullar, sen ska jag hämta mina leggings hos Johan som har köpte idag. Är man så lat att man inte ens tar sig in till stan så ber man en som redan är där. Fråga mig inte hur/om han hittade rätt men ett par svarta hade han iaf med sig hem sa han.

Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0