måndag

idag är inte vilken måndag som helst för, som dom flesta nog vet, så är det lov i mellersta norrland just nu! tackar för det vettja. idag vaknade jag tidigt, sent om det skulle varit skola, men trots allt var jag glad. gick ut och solade i det fina vädret, tog en promenad med hunden och sen tog jag buss 159 in till stan. gick en stund med madelene och malin totland innan åse perman tog sig i kragen och kom in. sen följde dom med mig när jag gick och tog en panini på te-huset och sedan köpte jag en väska och sedan åkte jag hem. sedan är mitt ord!

min p-vän befinner sig i åkersjön tillsammans med emil thorell och hans familj. min familj åkte upp utan mig i helgen, dock på min begäran. jag stannade hemma pga mina träningar lördag & söndag. jag hoppade kapten och det var tamejfan den fetaste men piggaste ponnyn jag någonsin hoppat 90 cm med. det var helt underbart och jag ville aldrig sluta rida. i lördags följde jag med åse och ettan på en tur i skogen med mallow. vi skrittade lilla rundan men tur var det väl att vi inte red längre än så för när vi kom hem var det nästan nästan mörskt ute.

i fredags hade jag, madelene, åse, matilda och julia en myskväll ensamma i mitt hus. vi kikade på läskig film och 'se upp för dårarna' och sen sov åse och johan hos mig. på lördagen red jag som sagt och på söndagen också.
lördags kväll var läskig för så sov jag själv i mitt mörka hus ända tills pappa kom hem runt 4 snåret. tack och lov! då kunde jag sova min skönhetssömn i lugn och ro..

nu på lovet ska jag även hinna med en hoppträning till, ett grönt kort-kurs och en blåbärshoppning. mkt hästar på lovet men vem tusan säger nej till det? (vavavava?) 




johan franzon - the one and only.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0