måndag

skoterdag.
min familj (+johan, om han räknas) drog till åkersjön med skotrarna på släp. vi lastade av i dal, ett stenkast från åkersjön, där min moster har stuga och mna föräldrar stannade kvar där och solade medans jag, bror och johan for mot åkersjön. när vi kom fram fick vi vänta på emil och ted. när vi äntligen tar oss iväg från emils stuga så går drivaxeln på teds skoter av och vi får vänta på att hans familj ska komma och bogsera hem honom. vi åker mot bakvattnet för att möta jocke, när vi kommer fram till han får vi  vänta på han också! när vi äntligen hade tagit oss förbi stadiet att vänta hade vissa av oss blivit hungrig. vi tog våra räcerskotrar och for upp till ansätten och tänkte ta oss en stut. jo tjena, lättare sagt än gjort. när vi kom dit var det fullt med folk och vi tog oss nätt och jämt innanför dörren. emil vägrade äta där så då drog vi till drivan där det stog en bord och väntade så snällt på dom hungriga från ås. vi käkade och jag hann precis svälja sista tuggan innan jag satt på skotern igen. från att få vänta i år och dar till att få skynda sig, konstigt kändes det! vi tog oss upp till ett kalhygge någonstanns mellan liften och önrun (?). där fick jag så snällt kliva av älsklings-skotern och "låna" ut den till johan. jag måste ändå få tycka lite synd om mig själv. innan vi stannade så körde han runt med mig bakom honom. då sa jag åt honom att hoppa utför en driva. då menade inte jag att han skulle gasa fullt och FLYGA över drivan, nej jag tänkte mig mer ett litet skutt. som tur var landade vi ganska mjukt med jag skallade johan i ryggen så jag fick ont i pannan (inte så farligt) och tryckte ihop ryggen nåt så jävulskt. jag ska införskaffa ett ryggskydd, kan behövas till nästa vinter (y)

när jag kom hem fullkomligt däckade jag på soffan. mamma fick till slut ur mig vad jag ville ha till middag. jag gissade att jag svarade pizza, en stund senare stog den en pizza framför mig på bordet! talk about home-delivery.

nu är allt nästan fixat till tävlingen 5 april. den enda som saknas är att anmäla mig. anmälsningdagen har gått ut men imorn ska TB skicka licensnr. till kaptenen och sen ska jag in och anmäla mig! dom vita ridbyxorna är inte rena och kavajen är inte betald. fast med närmare eftertanke kanske jag rider i klubbjackan, vi kör på lokalt. tänker bara rida en klass, LD, för att se hur han sköter sig på tävlingsplats. det vore ju för dumt att skämma ut sig i två klasser på samma dag ;)

tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0