söndag

imorgon väntar skolan och jag har inga läxor, glad elin.

i fredags hopptränade jag och kapten. när vi red fram kändes det stelt och ovant men efter ett tag släppte det, sen gick det bara bättre och bättre. vi hoppade fram några studs på kortsidan och det kändes helt åt skogen. efter några rundor hittade jag min sits och började rida och då gick han som en klocka. sen red vi en bana med längning och en liten typ kombination. när det var gjort ett par ggr gav vi oss in på det svåra, bana på serpentinbågar. (lägger in bild längre ner) första rundan blev helt perfekt, inte så stora hinder men det räckte gott och väl. när alla hade tagit sig igenom det utan att dö höjde hon upp nästan alla till 1m. jag trodde det skulle gå åt skogen så vikten låg till att klamra sig fast. efter lilla komb. släppte det och jag började rida också. banan gick superbra och vi hoppade även det läskiga joker-hindret som avslutning. efter en stund tog vi rundan en gång till och då gick det snäppet bättre även den gången! två spontana aplåder från läktaren, men den första hörde jag inte. var helt upptagen med att få stopp på odågan ;)  jag är hel-nöjd och jag längtar tills nästa träning, om inte annat till tävlingarna!

lovet blir nog lugnt. ser inte ut som att det blir nåt åkersjön det här lovet heller, tråkigt men det finns så mkt annat som måste hinnas med. ska t.ex sporta hur mkt som helst. hoppas också att det blir någon träning för TB under lovet. sist gick det ju skitbra och vi får hoppas att vi presterar lika bra nästa gång.

idag var jag ute på andra svängen med moppen för i år. det är så härligt att se att det snart är sommar, om det inte tvärvänder och det kommer snö igen såklart. jag hoppas på det bästa.image5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0