tisdag

idag tog jag mig en promenad till skolan kvart i 8, men inte vilken promenad som helst. idag var det dags för min skola att åka till duved på friluftsdag! jag packade in mig i vår hyrda dubbeldäckare och åkte iväg. ett minus för dagen var bara att jag blev förkyld igår och det sitter kvar idag. även fast snoret rann (fräscha elin) och jag var på hyffsat dåligt humör så kändes det ändå helt underbart att åka FRÅN skolan med klassen. när vi kom fram fick vi börja med att gå upp för en skitlång backe som ledde till skiRENTAL där jag skulle hämta mina skidor som jag skulle hyra i år. min mamma och jag har inte orkat köpa nya så jag hyrde helt enkelt. jag, madelene och matilda tog oss en tur i backen och sen var det lunch. (okej, kanske inte efter första åket) efter vi hade käkat åkte vi till tegefjäll med linnea, linnea, marina och moa. där åkte vi ett åk och sen tog vi liften hem. jag, matilda och madelene har ett nytt sätt att åka bygellift. nu går det itne att åka en ensam, nu åker vi alla tre på en och samma lift. men eftersom lift-gubbarna ofta är sur så får en åka ensam tills vi kommer till ett platt ställe och sen hoppar den på. idag var inte jag ensam, och tackar för det. idag var det matilda eller madelene som fick vara ensam (låter tragiskt). nog om vår intresannt och alldeles bästa dag. jag måste ändå få tycka synd om mig själv. jag har inte åkt skidor på ett år (:o) och det resulterar i onda knän och onda fötter. jag kunde ju inte hålla mig bara till backarna heller, trots första dagen, utan var (såklart) tvungen att hoppa och studsa runt istället. nu är det nog!

jag längtar iaf tills theresa fixar papper på kapten, för sen ska vi ut och tävla han och jag! underbart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0