bättre sent än aldrig

lördag:
dagen började med att jag klev upp och duschade. sen ropade mamma att jag skulle följa med till krokom och kolla på kläder. jaha?! om man inte vill då?! det är synd att vuxna alltid har någonting att säga som får en att ändra sig. jag fyller år på fredag och dom ville veta vad jag önskade mig. köpte iaf en klänning till avslutningen, den kanske inte var så dum iaf den där kräkom-resan..! sen åkte vi vidare till lillänge för att kolla in den nya skoaffären, inget trevligt besök. blev bokstavligen talat förföljd av en äcklig gubbe runt  hela affären - och håll i hatten! han tog mig på rumpan!! för attt förklara lite närmare.. han och jag skulle mötas i en smal gång mellan några hyllor. av "olycka" råkade hans hand snudda min rumpa litegrann i förbifarten. euw! sen gick jag, mamma och min moster åsa till nån lastbilsaffär där vi blev hämtade av min morbror som skjutsade mig ner på stan. där gick en stund med madelene och julia n till matilda och linnea f kom. då kilade vi på hemköp och handlade mat tills på kvällen. tog bussen hem, duschade och begav mig vidare ner till madelene. började sätta igång med maten, jag var stekarn' eller grillarn' om man vill det. som följd av detta blev det en jättemysig middag med madelene, linneaf och matilda. sen satte vi oss i soffan och kikade på gamla filmer från madelene yngre dagar. när klockan slog 9 kollade vi på ESC. halv-sov till en början men kvicknade till när det blev marängswish. mums :) kom hem ungefär halv 12.

söndag:
klev upp 10 och åkte ner till ridskolan. hade hoppats på kapten men fick sms av T alldeles innan jag gick till hagen där det stog att jag skulle ta mallow som ska säljas. ett ypperligt tillfälle att rida henne någon sista gång, kapten har jag hela sommaren ändå. precis i början av lektionen gick det jättebra och hon var mjuk och fin. vi red ute och det var ganska varmt så efter ett tag blev hon jätteseg och backade av hela banan. innan varje hinder kändes det som att hon gjorde en kraftig halvhalt ungefär. jag blev skitirriterad och tryckte i sporrarna och mallow stannar men jag fortsätter en bit till. jag har nog aldrig varit så irriterad i hela mitt liv, och jag brukar ändå inte vara den som stressar upp mig över en häst. vi vilade lite och hjälptes åt att pilla bort alla "bromsar" som kom och bromsade på mallow i solen. sen när det var våran tur igen började jag med att galoppera en stund och peppa henne och då blev banan super men det märktes hur trött hon var! sen gick jag och gabbe en promenad med ponnysarna och lät dom äta lite gräs - vädret var gudomligt.
pappa hämtade mig sen också for jag hem och duschade och bytte om. efter det åkte vi in till stan och handlade en morsdagspresent till mamma. hon fick en jättesöt rosa blommar till vardagsrummet. när vi kom hem dammsög vi lite så hon skulle bli glad! min moste ringde senare och ville att vi skulle komma ner til mormor och morfar och gå promenad med henne. jag stannade på altanen och sen åkte jag, pappa och johan in och köpte mat. daffy's junkfood ville vi ha.. på kvällen återstog det bara dagens dos av tv-tittande.

idag har jag varit på skolan, mkt vanligt såhär på en måndag. ingenting speciellt hände förutom lite roliga kläder på engelskan. jag såg ut ungefär såhär:
10 storlekar försmå hängselbyxor
en svart tröja med gulddetaljer på
två högerskor, en toffel och en pippi-sko
en marinblå tant-hatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0