måndag

klassresan är, tyvärr, avklarad. jag skulle kunna stanna minst en vecka till i göteborg. det var verkligen hur bra väder som helst och jag har aldrig varit med niobe när alla är så himla glada, topphumör verkligen. det kändes helt underbart! det är egentligen det här jag fasade för. innan hatade vi mer eller mindre varandra och suckade varje gång man var tvungen att göra ett grupp-arbete tillsammans med någon annan än dom i sitt "gäng", då hade det vart en lättnad att byta skola och lämnas niobe. men nu, när alla är sams och glada mot varandra, så känns det helt värdelöst att börja i gymnasiet. jag har helst önskat att alla i niobe hade valt samma linje och kommit in i samma klass. alla behövs verkligen för att det ska bli riktigt bra, varje person är viktig i sig.

i torsdags var det bara att kliva upp 5 på morgonen, när klockan så snällt ringde, och åka till tåget. jag möttes av en hel grupp med halv-öppna ögon. så fort vi fick komma in på tåget vände humöret till alldeles utmärkt och alla blev pigga och glada. när vi hade kommit till bräcke började jag känna att vi snart var framme. otur! när jag kollade ut fick jag se jämtkrogen-skylten och jag ville nästan gråta. jag hade längtat efter den här helgen hur länge som helst men då tänkte jag ju såklart inte på att vi skulle åka tåg 9 timmar sammanlagt. dessutom blev det inte roligare av att en person i min klass blev rejält åksjuk och började spy, dock på toaletten som tur var. men tanken på spya får mig själv att må illa i allra högsta grad. när vi kom fram till sthlm insåg jag att det bara var drygt 3 timmars tågtid kvar att åka. då tänkte jag ju såklart inte på att det fanns andra i tåget som såklart skulle börja spy, förmodligen utanför toaletten. hela vår vagn luktade spya och jag trodde själv att jag skulle behöva springa på toan ett tag, men det gick över som tur var. jag menar, vem blir inte mer illamående av att sitta på en tågtoallet där allting gungar i otakt - och dessutom redan må illa? haha.

första kvällen packade vi in oss i våra rum och klockan var väl drygt 7 innan vi gick till en restaurang och käkade kebab. jag och matilda tog en rundtur runt vandrarhemmet, som såg ut som ett gammalt koncentrationsläger, och kollade på allt som fanns att kolla på. sen lite senare, när alla hade blivit lite mindre mätta, var det dags för att grilla machmallows såklart. vem åker på klassresa utan att grilla mashmallows? när det började bli sådär halvdåligt väder, då menar jag att det börjar skymma men är fortfarande 25 grader varmt och solen skiner lite mindre starkt, då var det dags at gå ner i källaren och leka lekar. senare på kvällen börjar en annan person i min klass att spy, dock inte av att åka tåg förmodligen. alla blev super-skrajja att vi skulle bli sjuka och inte kunna gå på liseberg så det blev en hyffsat tidig kväll.

nästa morgon klev vi upp ganska tidigt och käkade frukost, världens godaste dessutom. efter det tog vi spårvagnen till universeum och kollade runt lite där. spelade bl a in en vädersändning och körde lastbil. när vi var klara där och hugriga gick vi till en liten del av "stan" och käkade MAAAT. och när jag skriven en liten stad menas det typ östersund-storlek. jag lärde mig iaf att hitta till centralstationen, tack och lov. när vi hade ätit skulle vi ju till liseberg såklart :) fy fan vad vi gjorde bort oss. första karusellen vi åkte var släng-gungan och efter det var  det omöjligt att åka på en halvtimme. vi mådde så jävla illa men efter ett tag gick det över och vi for runt som några galningar och åkte massa olika karuseller. lite senare, runt 10, när liseberg stängde åkte vi hem igen och la oss och sov. vi hade ju planerat att vara uppe ganska länge men efter duschen blev jag näst intill stendöd. sen hade vi ju faktiskt ett bra argument för att sova, SHOPPINGEN dagen efter!

den här morgonen klev vi upp ännu tidigare och skulle åka in på stan. (mina fingrar har somnat så det här blir kort) irrade runt på stan i några timmar och fick besök av niklas. sen åkte vi hem och fixade oss lite och sen åkte vi till liseberg igen. åkte massa karuseller och sen kållerado och balder med klassen. 11 åkte vi hem och sov, även denna kväll var alla stendöda.

sista morgonen skulle vi klivit upp halv 9 men då ringde klockan för lite så vi tog oss inte upp. vi försov oss i en kvart och missade lite frukost så vi fick sitta där med fotbollsspelare och käkade. resten av dagen bestog av tågåkande hela dagen! jag mådde illa och när vi lämnade sthlm var det 27 grader varmt. när vi anlände till östersund var det nästan minusgrader kändes det som. jag åker gärna tillbaka till göteborg med min klass.

nu är johan här så nu ska vi göra läxor och sen sova och mysa :) jag kollade på andra avenyn, håller med jennifer. serien är jävligt mysko men det är någonting med den som gör det omöjlig att sluta följa!! jag blir galen...

tjingeling!

Kommentarer
Postat av: madelene

visst storlipar man på veckans ALLA avsnitt? ouff, mina ögon är rödsprängda nu. kyss mig i röv'n, elin!

2008-05-12 @ 22:24:25
URL: http://madelenet.blogg.se/
Postat av: Anonym

ni verkar ju ha haft kul...

2008-05-13 @ 20:43:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0