söndag

lite oordning i arkivet med wtf. jag var tvungen att berätta om igår när jag åkte till johan. jag följde med familjen till stan för att hämta vår andra bil. sen skjutsade mamma mig till johan och där jobbade emil, marius och johan fortfarande. när dom hade lastat på massa plankor och kört 20 meter (max) skulle dom lasta av alla igen. när det var klart och jag var lagomt rastlös fick johan den finfina idén att vi skulle ta fyrhjulingarna och åka ner till sjön. ner til sjön är det ungefär 1 km. emil och marius blev asglada och sprang och hämtade en till fyrhjuling, en sämre än den jag och johan åkte på. när vi kommer en bit ser vi att det planerade vägen hade kolapsat och det låg massa träd i vägen. vi tog plan B vilket betyder en annan väg. johan berättade en nanosekund innan han gasade iväg att det kunde bli blött. hade jag mkt att säga til om med mina ballerina-skor och vardagliga kläder? dom å andra hade jobbar-kläder som kunde bli smutsiga.
vägen vi körde på var egentligen ingen väg, det var ett hygge med massa stubbar och skit. så varje gång den blev ett litet dike höll jag på att på sendrag i hela kroppen. första fastkörningen var av marius, rakt ner i ett surhål. eftersom vi hade en asbra fyrhjuling var det lätt att dra upp den. sen på tillbakavägen körde johan ner med den stora. jippie, tänkte vi. det här kommer aldrig gå. vi kommer bli tvungen att ringa efter johans pappa somförövrigt är i sthlm. vi satte på vinshen på den lilla och se på fan! det gick. den var något lerig när jag skulle sitta men johan torkade bort det. (gull)
vi körde i ca. 1 timmer och marius och emil var helt täkta av lera på fötterna. sen tog vi vattenslangen och duschade av fyrhjulingarna och pojkarna. bilder kommer längre ner.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0