Halloween

Förutom alla utklädda ungar som kommer och tar mitt godis så är ju halloween helt underbart. Alla andra år har jag inte varit hemma, men nu var jag det oväntat nog. Satt hemma med familjen och kikade på tv. Ikväll trodde jag att det skulle bli andra bullar men... det är The Grudge och När lammen tystnar ikväll så då blir det tv'n ikväll igen. Iofs är det ju skönt med tanke på att skolan börjar på måndag igen.
Imorgon styr vi kosan mot Sundsvall och Birsta city (heter det så?). Vi hade sedan länge bestämt att när den nybeställda bilen kom så skulle vi inviga den med en resa till Sundsvall. Det slutade dock lite annorlunda då bilen visade sig vara mycket trång, och jag mår illa av lukten av ny bil. Ni har jag förberett mig mentalt, och resten av familjen också, så nu fer ma.

Veckan med Melton var helt underbar. Underbar häst, underbart väder (första snön), underbart humör osv osv. Helt underbart! Snällare häst är det nog lönlöst att ens leta efter. Så lättsam och medgörlig så det finns inte. Det gick nog göra i princip vad som helst med den hästen, dock höll vi oss till det vanliga - skogsridning, dressyr och en gnutta hoppning. Elin har gjort ett otroligt jobb. Från rådjur till underbar ponny. Vi lyckades även få en dressyrlektion för Ingela sista dagen och där gick det så bra så jag nästan funderade på att styra hästen hem till mig istället.

Flytten till nya stallet började så smått i torsdags kväll när Fridas pappa kom med en gigantisk släpvagn. Vi lastade på maten till 3 hästar och sen packade Stina och Frida på lite, läs mycket, grejor som vi tog med oss. De bokstavligen fyllde släpvagnen med grejor dom inte ens använde, resten hänge kvar i stallet. Man kunde nästan tro att de tog med grejer till en hel ridskola. Skulle dom sälja det där skulle dom lätt bli miljonärer. Snälla Stina gav mig tre schabrak, ett jättegulligt ljusgult, ett jättefint marinblått och ett jättevackert grått. Lycklig blev jag, men jag glömde de ovanpå Meltons sadel..

Nu ska jag äta mig tjock, lika tjock som tomten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0