kvällsrapport

Har precis kommit hem från en utomordentlig kväll med Elins och hennes ponny. Det började med att jag var på väg till stallet när jag fick ett sms från Elin att deras bil inte startar. Jag gick in i stallet iaf och småpratade lite med Frida och Karin innan Elin kom. Då visade hon mig vart allting fanns, vad Melton skulle ha för mat osv. Sen gjorde vi iordning henne för en ridtur. Eller ja, en skrittur till ridskolan där jag red på planen. Det börjar redan kännas bättre från början och det är SÅ stor skillnad på att rida Melton och att rida Kapten. Övningen Elin gjorde med mig idag gick väl ungefär... SUPERBRA och vi jobbade på att reglera tempot och rytmen i galoppen. Jag hade svårt att rida öppnor, så det tränade vi också på. På slutet så tog det ett tag innan jag och Melton förstog varandra med att gå i lång och låg form. Men till slut så gick ju även det, och då fortsatte vi med att reglera tempot i traven också.

Grejen med att rida Melton är att hon är så himla känslig, men samtidigt inte. Jag som är van att rida en ponny där det antingen står näst intill still, eller 190 km/h får det ganska jobbigt med att hitta min ridning så bra så att det passar Melton. Första gången jag red henne så red jag på tränsbett och hon är jättestark så då fick det ungefär jättedåligt. Nu har jag ridit på kandar ett par ggr och då går det att få mer kontakt med henne, och jag kan fokusera på andra saker än att bara ha ont i armarna ;) haha.

Imorgon åker Elin med flyget mot Alanya kl. 10.00 så då står jag och vinkar mot Frösön och Åre/Östersund airport. Jag hoppas såklart att hon kommer hem med en liten klick solbränna till mig också. Det vore ju alldeles underbart!
Imorgon ska jag och Melton rida lite i skogen är det tänkt. Det blir så mysigt så!

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0