med stormsteg

Måndag, härliga måndag. Så skulle jag vilja känna varje gång det blev måndag. Men nu är det inte riktigt så, och det är ju tråkigt. Imorse när jag vaknade hade jag sån god lust att bara dänga till någon, och Johan råkade ju vara den som var närmast. Turen var på hans sida idag så han slapp smisk iaf.. Dagen räddades av en Subway-macka med Johan, Mattias och Madelene. Det är tur att ås-folket finns ibland. Började med svenska, sedan samhälle. Jag som trodde jag hade kommit jättemycket efter när jag varit borta i två dagar, men icke. Tjuvkikade lite på grannens dator och såg att han/hon hade hunnit ungefär lika mycket som jag, på en kvart i mitt fall. Antingen är jag väldigt duktig eller så är den personen... ehh.. kass!

Nu ska jag nog ta mig en sväng till ridskolan. Hörde rykten om löshoppning på en av lektionerna och ibland är det ju det roligaste man kan titta på. Så nog ska vi väl kunna ta någon timme ledigt från boken och kika på det!

Det filmades även på min skola idag, eller närmare bestämt i min datasal idag. Självaste Tordan kom in och talade om för oss lyckliga etta-kladdare att vi skulle vara statister i en film om samhällslinjerna. Pamela och en kille från trean skulle bli intervjuade samtidigt som vi skulle låtsas jobba. Men här låtsas vi ingenting, jag skrev på min samhällsuppgift jag. Nk-provet närmar sig med stormsteg och jag önskar att jag för en gångs skull kunde säga att jag kunde det här. Inte den här gången heller kunde jag säga det. Det blir nog bara till att stoppa näsan i boken och bli fast där hela kvällen. Jag blir förmodligen inget smartare för det, men man kan ju låtsas iaf. Mamma blir nog stolt om hon ser skymten av en bok vid köksbordet. Neu har samma prov som vi, fast en dag senare. Så nu ska jag bestämma date med Madelene också ska vi rålugga.

En sak jag inte förstår. Varför i helvete spelas någon jävla hip-hop musik när det är någon som loggar in på msn?! Jag hatar musiken och jag hatar folk som loggar in. Då hängs min dator. SLUTA LOGGA IN PÅ MSN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0