sp08h - wargentin

Har nu gått ca. 3 veckor med min klass, tror jag. Vi har i alla fall jätteroligt tillsammans och än så länge tycker vi alla om varandra. Vi gör inte speciellt mycket på lektionerna, vi gör inte speciellt mycket på rasterna, vi gör inte speciellt mycket på fritiden - men vi har förbannat roligt! Nu är det goodbye med att bara slinka in i matsalen och ta mat. Nu måste vi använda elev-kortet som vi fotograferades till igår. Imorgon får vi det och på tisdag är det absolut obligatoriskt att använda det för att få äta mat. Det är tur att skolan tänker på barnen i afrika, man får inte mätta för många magar - det vore ju orättvist..

Träningarna har gått fram och tillbaka. För någon vecka sedan, innan blindtarmen, så gick det väl sådär. Det kändes vingligt, flamsigt och helt utom kontroll. Nu när jag sitter och känner efter om blintarmen gör ont så rätar jag dessutom upp mig och spänner kroppen lite. Så både hoppsitsen och dressyrsitsen har blivit slipade. Hoppade dessutom i en annan sadel i tisdags, en kieffer. Otroligt hård sits, men sååå bra knästöd! Den träningen gick faktiskt grymt bra och jag och "le chef" bestämde att jag ska hoppa Lb på wången om två veckor. Håller tummarna att ridskolan, trots sin ganska dåliga ekonomi, kan införskaffa den sadeln till kapten, det vore ju guld! Om dessutom dom stackars barnen kan rida i den så vore ju det pricken över i't ;p haha.

Ska även rida Melton på söndag. Elin frågade i går om jag ville det, eller ja frågade hon bestämde haha. Först blev jag mest chockad. Trodde inte, tror inte lite fortfarande, att jag kommer klara av henne så bra. Elin rider henne som en gud så jag är lite lite nervös. Fast nu är jag mest glad!!! Blev ju inte så mycket av det här med Pia, tävlingarna och träningarna tog för lång tid. Åka till åskott fram och tillbaka är ju inget man hinner på en timme direkt. Dock var det ett jättebra erbjudande att rida, och kanske tävla, en unghäst med världens bästa psyke. Ska nog åka och hälsa på bruttan någon dag och se om hon fortfarande är en köttbulle. Nu lägger jag den sista energin på Kapten inför helgen, final i näset. Sen samlar jag på mig ny och rider melton på söndag. Sen samlar jag på mig ny och hoppar kapten på tisdag, ridlektion på onsdag, tävling på lördag igen osv. osv. Det är ju för härligt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0