var det någon som sa debut?

Igår gjorde jag inte mycket alls. Skulle egentligen fixat iordning lite grejor inför idag, men det sov jag på. Jag skulle egentligen tvätta kläder, men det sov jag på. Och jag skulle framförallt egentligen läsa lite på nk-provet, men även det sov jag på. Jag sov igår.

Idag klev jag upp i ottan och kravlade mig ur sängen och in i bilen. Tryckte ner huvudet i alla grejor för att se om allt var med, ser inte så bra på morgonen. Undrar om man kan gå till optikern och be om morgon-glasögon? Tillbaka till bilen. Kom till rs runt 6- halv 7. Tidsuppfattning är inte heller min starka sida sådär på morgonkvisten. Borstade lite på ponnyn och sen smörjade jag alla grejorna så det glänsde. Slängde åt dom lite hö och sen väntade jag. Ringde till en mamma och att knatteridningen var inställd osv. Om jag visste att jag skulle behöva vänta så hade jag åkt dit MYCKET senare. Men det visste jag ju inte såklart.. Vi tog oss iväg runt 9 och jag sov nästan i bilen. När vi kom fram var det bara att anmäla och sedan börja värma upp köttebullen. Helt tokig var han på framridningen. Upptäckte efter första klassen att han gapade när jag spände åt nosgrimman, inte så konstigt att jag inte fick någon större kontroll över honom på banan. Innan veterinärbesiktingen tog det mig ungefär 93758436 timmar att spänna nosgrimman. Prova spänna en nosgrimma på en ponny som gapar! Sen skulle han springa, köttebullen, och det gick inte fort. Fick springa två rundor innan vi fick upp den riktigt farten som veterinären önskade. Sen var det dags för LB-debuten. Det började bra, fram till kombinationen. Där hände det något som gjorde att hästen blev som en orm, vinglig och förvirrad skulle jag nog kalla det. Lyckades ta oss över första hindret men inte det andra, det rev vi. Så egentligen tog vi oss över, men inte felfritt. När vi hade ridit klart packade vi in dom små djuren och for hem. Väl hemma var det bara att plocka ur alla miljarder grejer ur bilen, och över i en annan bil som tog mig hem till sängen. Jag är nöjd över dagen. En rosa saltsten fick jag också! Nöjd_tjej_92 typ.



Tack och hej leverpastej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0