090819

Ikväll har jag ridit. Dressyr för ovanlighetens skull. Eller det är egentligen inte ovanligt att jag rider dressyrpass men just nu känns det som det eftersom jag har tränat och tävlat hoppning. Imorgon är det ytterligare en hoppträning, ska bli roligt! På fredag har jag en "paus" innan det är dags för tävling på lördag igen. Denna gången åker vi till Matfors. Jag, Sandra, Kapten och Åse. Ännu nästa helg är det dags för hemmtävling. Var över ett år sedan jag tävlade hemma så det ska bli spännande att se hur han gör när han är hemma. Vore ju underbart om det är lika som när vi tränar :D Mycket energi och en jätteglad ponny!

När jag kom hem satt jag i soffan en stund och var lite social med mamsen och papsen. Det är ju trots allt dom som måste betala träningar och låna ut bilar nu under 3 helgers tävlingar så lite tid kan jag ju ägna dom. Haha.

Såg ett ganska äckligt program på tv3 ikväll. Det handlade om tjockisar kort och gott. Inte små tjockisar heller utan enorma tjockisar. När dom väl hade gjort den där operationen i magsäcken, och lyckats bli smalare, så hade dom ju fortfarande vansinnigt mycket överskottshud kvar. Jag kan inte förstå hur man kan utsätta sig själv för att bli så där stor. Det finns säkert en anledning till att människor väljer att se ut så där (jag anser att man väljer sånt) men jag har ännu inte riktigt förstått hur det kan gå så långt. En del av dom kan ju inte ens kliva ur sängen och ändå bara fortsätter dom att äta. Jag är helt lost!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0