090822, Matfors

Jag inleder med att skriva att vädret var det värsta tänkbara! Det regnade, och regnade, och regnade ända tills att kläder var genomblöta och ändå fortsatte det att regna. Ja, ni fattar galoppen. Det regnade hela tiden!

Angående hästen och mig så har jag inte mycket att tillägga alls. Han kändes sådär på framridningen, lite bättre på framhoppningen och helt klart bäst på tävlingsbanan! Inte en enda gång den här säsongen har det känts så jäkla bra när man kommer in på banan. Han kikade på det mesta som vanligt men backade inte av lika mycket alls. När jag började hoppa så var han seg till en början men fick upp farten ganska bra till slut. Jag kände dessutom att han verkligen tog i när han hoppade. Jag har nog aldrig blivit skjuten ur sadeln så mycket som idag, men lika glad är jag för det eftersom det endast är positivt tycker jag. Hellre det än att han bara kravlar sig över på ett halvfult sätt! Att vi fick en rivning gör absolut ingentinf eftersom det övriga kändes super. Det bidrog ju såklart till att laget inte tog sig vidare till omhoppning men jag var ändå jätteglad när vi lämnade Matfors. Så härligt!

Imorgon firar jag denna tunga och blöta tävlingsdag med en jour på ridskolan. Lovely!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0