Ånge Ridklubb 090815

Idag kan jag inte klaga över att jag klev upp sent för idag klev jag tamejtusan upp 05.15 (ok, en kvart för sent är beräknat). Jag var som en zombie när jag skulle äta frukost och leta upp kläder. Två mackor och lite o'boy tog mih en halvtimme att äta!! Klockan 06.00 stog Monica och Linnéa utanför mig precis som det skulle vara. Vi åkte ner till ridskolan och började direkt att borsta på ponnysarna. Därefter skulle vi fixa lite med hästarna på ridskolan, släppa ut och flytta runt. När allt var klart kom Bella och hämtade Mon Ami och vi åkte direkt efter dom. Hämtade upp Sandra i Odensala och sen var vi hyffsat stressade, eller iaf jag. Vi åkte ganska precis 2 timmar innan första start och jag startade som totalt 4a i hela tävlingen. Vi lyckades komma fram bra i tid, trots att Sandra var tvungen att köpa snus på ICA innan. Jag red fram på en gång och han kändes så jäkla trött. Berodde förmodligen på resan dit och sen direkt ut och prestera! Vi tog oss igenom banan galant och fick en blå-gul rosett. Synd bara att det var en clearround (alla som rider felfritt får rosett) för annars hade jag vunnit med den bästa tiden också. Det är alltid så knepiga bedömningar bara för att jag råkar vara "bäst" någon gång.  Det skiljde hela 2 sekunder från mig och den som hade näst bäst tid.

Nästa klass var lagklassen och där var jag först ut av Ås-ryttarna. Lagklassen får i bedöming A:1 tror jag och det innebär att alla ekipage rider en grundomgång först och sen när alla är klara så tar man ut de bästa lagen, och dom får rida en omhoppning. I grundomgången kändes han ganska på och var hyffsat pigg, vilket gjorde att vi red felfritt och gjorde vår del av lagarbetet. Mon Ami och Bella vägrade ut sig. Linnéa red felfritt och Elin red felfritt. Det gjorde att vi kom till en omhoppning och Kapten var rejält trött alltså. Vi tog oss hyffsat bra runt 1an och 2an men muren var plötsligt farlig som tusan. Där fick vi en vägran (hör och häpna) och därmed drog vi också på oss tidsfel. Resten av banan gick i princip bara ut på att driva som tusan för han gick inte fram ett dugg. Vi tog oss över de två sista hindrena med nöd och näppe. Jag fick totalt 7 fel varav 3 tidsfel, Linnéa fick en rivning, 4 fel, Bella och Mon Ami vägrade ut sig och Elin red felfritt (som vanligt, haha). Det är tur vi har Elin!!

Följande två helger kommer jag också vara ute och tävla. Nästa helg är sista omgången innan final, i Matfors. Ännu nästa helg är hemmatävling. Funderar fortfarande på om jag verkligen ska vara med på den. Tre helger i rad känns ju faktiskt rätt jobbigt. Jag hade aldrig tävlat om det var borta sista helgen också men är det hemma så kan jag iaf överväga.
Har inte lagt in söta bilden på Kapten med Selmas täcke. Det gör jag när jag orkar helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0