ÅRF 090829

Idag har jag och Kapten tävlat på hemmplan för en gångs skull.
Fy tusan vilken cool ponny jag rider. Jag har sagt det förr och jag säger det igen - han är grym!!
Redan igårkväll började jag fundera över varför jag fortsätter att rida LD, LD, LD hela tiden. Eller ja, det var egentligen Josefine som tyckte jag skulle göra ett klassbyte. Jag har inte funderat över det innan men nu kan jag ju tacka henne för den. Haha! Imorse gjorde jag alltså ett klassbyte från att rida LD, LC till att rida LC, LB. Jag har bara startat LB en gång förut och det var på den 30 grader varma Härnösand-tävlingen. När det dessutom var på hemmaplan så var det inget att fundera på om jag tänker efter. Dagen började jättebra. Jag värmde till LC och han var taggad som tusan. På framhoppningen hoppade kan lika bra som på träning och det fortsatte inne på banan. Jag red dubbelnolla på LC men tiden räckte inte riktigt till. Det var en ganska lång paus mellan klasserna så Kaptenan fick hoppa in i spiltan igen och jag trodde jag skulle hinna äta. Gick banan och ställde mig i matkön. Hann inte stå där många minuter innan jag kom på att det var dags att skynda lite. Jag hoppade upp i sista sekund men hann hoppa fram ganska mycket innan det var min tur. Väl inne på banan så var han faktiskt lite segare än klassen innan och jag förväntade mig en halvdan ritt. Han kvicknade till så fort vi fick startsignal och ritten ledde till en seger i vår andra LB någonsin. Himla nöjd tjej!

Det jag tyckte var bäst när det gäller min ridning var att jag faktiskt andades idag. Jag brukar alltid få världens hjärtklappning innan jag kommer in på banan och glömmer helt bort allt viktigt - vägar, tempo, galopp osv. Idag tänkte jag på det mesta och kunde till och med sakta in farten lite emellanåt för att spara energi. Jag har aldrig tänkt så tidigare. Det han varit 100 knyck från start till mål. Detta kanske var ett tecken på att jag borde börja rida som idag.


Lilla Kapten <3


Kommentarer
Postat av: Stina

eller hur! fan en ritt på nästan 91% !! helt sjukt!

2009-09-01 @ 01:09:58
URL: http://stinamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0