femte augusti

Jag har varit vaken så länge så jag egentligen borde skriva sjätte augusti men det gjorde jag inte helt enkelt. VAA??!

Dagen och kvällen har varit otroligt lugn. Jag bestämde mig igår att jag skulle kliva upp innan 12 men så blev inte riktigt fallet. Jag vaknade halv 12 precis som planerat men det skedde en liten olycka, jag somnade om. Sov till ungefär 2 sen fick det vara nog. Åkte ner till Kapten och red med Sandra och Linnéa. Vi tog oss en räcertur på ängen och det slutade med att Linnéa hamnade på marken. Ängen tog liksom slut så fort och då hade dom svårt att bestämma åt vilket håll dom skulle. Dom gjorde det lätt för sig och tog varsitt håll. Vi red tillbaka med en något omskakat liten tjej och red inget mer. Istället gick vi upp till ridskolan och kikade in den nya kompisen som har kommit till oss. En bekant sedan förut men nu i annat stall.

När jag hade ridit så åkte jag hem och duschade och följde sedan med mamma på stan en sväng. Vi åkte upp till stugan imorn så hon inhandlade nya springskor och strumpor. Hon letade som en galning efter springbyxor (eller springa-fort-byxor som hon säger) men vi hittade inga. Vi tog oss en sväng till Lillänge och kikade in en sväng på apoteket. Min bror är sjuk och mamma blir alltid smittad. Det går ju inte om vi ska ha vår motionshelg i stugan så hon inhandlade diverse tabeltter. Det enda intressanta som hände ikväll var att papsen kom hem med mc'flurry till mig och mamma. Mums!

Nu ska kudden bli ihjälklämd och imorn ska jag upp tidigt. Tro mig, det ska jag verkligen! (HALV NIO!!????)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0