Hästinlägg!

Tänkte börja med att svara Jossan: Filmen var superbra!! Exakt min humor och att jag dessutom är väldigt skadeglad gjorde filmen ännu bättre :)

Träning stog på schemat idag igen fast idag var det hoppning. Jag vet inte vart jag ska börja. JAG KAN STANNA, JAG KAN REGLERA GALOPPEN, JAG KAN FAKTISKT SVÄNGA!!! Helt underbart vad bra det har blivit med det där bettet. Det är säkert mycket annat som vi har hittat knappar på under sommaren men jag tror bettet spelar väldigt stor roll just för oss. Jag kan inte vänta till helgen. Gud så roligt det ska bli! Jag har nog ärligt talat aldrig varit såhär taggad inför en tävling, det har nog mest varit av nyfikenhet som jag tävlat förut. För att se hur långt vi kan komma och dessutom få bevis på vår träning. Det var ju först bara sagt att jag skulle tävla med ponnylaget men sedan blev det mer och mer och jag älskar det! Nu är det av ren glädje som jag tävlar, för att jag helt enkelt tycker att det är väldigt roligt. Förut var det svårt som tusan att fokusera och koncentrera sig. Det var så himla mycket runt omkring - andra hästar, andra ryttare, resor hit och dit osv. Nu vet jag exakt hur jag ska rida på framridningen, framhoppningen och inne på banan innan start. Inga konstigheter!

Imorgon ska jag spendera kvällen i stallet. Det ska fixas och donas och det är det roligaste som finns. Antar att det blir en dusch på ponnyn och sen får han nog stå inne på natten. Dom bor ju egentligen ute på nätterna men det vore synd att hämta en lerbulle till ponny på tävlingsmorgonen. Lädret ska skina och grejerna ska vara nerpackade.

Nu ska jag, apropå så himla mycket tävlingssnack, slänga in mina vita ridbyxor i tvättmaskinen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0