tolfte augusti två

Jag har ingenting att säga innan jag måste skriva vilken underbar ponny jag rider! Ojojoj vad han jobbade idag min lilla kämpe. Det kändes skitbra och ingen känsla kan slå den jag fick ikväll. Iofs red jag på annat bett men allt var så mycket enklare. Grejen med han är att man måste få han att korsa i benen för att det ska kunna hända mer på andra ställen också. Ikväll körde IA en övning där vi red skänkelvinkning längs långsidorna och extrema hörnpaseringar (passar oss perfekt). I slutet red vi på en volt och jobbade galoppen och för första gången har han böjt lite på nacken och släppt i handen samtidigt. Annars brukar det bli nåt halvdant där han bara kör ner huvudet och lägger massa tyngd i handen. Nej alltså, vilken kväll. Jag är sjukt peppad inför helgen nu och ska verkligen köra på bettet jag hade ikväll. Imorn är det dessutom hoppträning och det vore ju underbart om han kunde fungera lika bra imorgon också. En sak till. I sommar har jag skippat sporrar totalt. Inte vid ett enda tillfälle har jag använt sporrar och OJ vad det märktes. Jag behövde inte använda dom många gånger alls efter jag bara visat honom att dom var där och att dom gör ont om han sover (haha). Jag är helt exalterad över hur bra det gick ikväll, bäst av alla gånger jag ridit dressyr på honom NÅGONSIN. Imorn har jag dessutom min egna sadel och då blir det ju super!

Jag har totalt fastnat för en låt med Sarah Connor - Living to Love you. Känner igen den och det måste nog vara en av alla sånger som har sjungits på avslutningar och liknande.


Bild från 2008 (Josefine - Mejram, Elin - Melton, Bella - MonAmi, Jag - Kapten)


Kommentarer
Postat av: e

å vad glad jag blev när jag läste dehär inlägget :)

i helgen kör vi!

2009-08-13 @ 20:15:50
URL: http://elinengla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0