Inför tävling

Nu är jag äntligen hemma efter en kväll i stallet. Jag har smörjt och putsat precis ALLA grejer nu så det enda som fattas är dom vita ridbyxorna och kavajen, men dom var ju hemma dom. Kapten fick sog en välbehövlig dusch dessutom, inte en dag försent. Vi har ju som vana att duscha dom innan tävling nu. Lukten av såpa gör att man blir lite extra taggad! Sen så är det mycket trevligare att komma med en ren häst på tävling.

Imorgon börjar dagen vansinnigt tidigt. Kliva upp 05.00. Kasta i sig lite frukost, byta om och fixa det sista hemma. 06.00 kommer Monica och Linnéa och hämtar mig hemma. Då styr vi kosan mot ridskolan och väl där så ska vi släppa ut hästar och fixa det sista innan avfärd. Det brukar alltid bli ganska stressigt så vi satsar på att vara där tidigt. Hellre det än att behöva stressa för att man är sen. Senast 07.00 ska vi lämna ridskolan och sen åka bil i 1.5 - 2 timmar. Selma ville att Kapten skulle ha hennes täcke imorgon så Kapten kommer att vara snorgrön.

Nu ska jag slänga mig i duschen och försöka få bort såpa-lukten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0