if I ain't got you baby

Som man bäddar får man ligga har jag hört. Jodå, det uttrycket har jag provat idag. Stannade ju i soffan hela dagen så när det var dags för djuret att röra på sig så var det mörkt och kallt. Men ingenting stoppar mig och lillfisen. Vi tog oss en barbackatur runt en sväng i skogen. Vi provade att galoppera i djupsnön och jag har nog aldrig skrattat så mycket för mig själv i hela mitt liv. Hon körde ner huvudet i snön och sprang så fort så att bakbenen knappt hängde med. Och jag, jag satt där uppe och skrattade och hade fullt upp med att sitta upprätt och framförallt - sitta kvar. Sen frös näsan och kinderna så då fick det bli lugnt sista biten hem. Tänk om jag också kunde springa runt i dubbla täcken. Det skulle se ut det... Jag lämnade mockningen och maten tills jag kom hem igen. Väldigt dumt. När jag kom tillbaka var det kolsvart och det är ganska klent med lampor runt stallet så det var som att vifta runt i mörker. Jag hittade iaf det jag letade efter och fick till slut åka hem och lägga mig i ett varmt bad. Happy ending.

Imorgon blir det tamejtusan tidig ridning för jag vill inte rida och fixa stallet i mörker igen. Också måste jag hinna rida innan vi ska fira mamma. På kvällen har jag kvällsfodring på ridskolan också. Jösses. Massa hungriga djur som vill ha mat på studs. Gärna alla på samma gång.





Jag och Kapten när vi knep förstaplatsen i LB på hemmatävlingen <3

Kommentarer
Postat av: emilia widerström

fiin häst:) grattis!

2009-12-27 @ 11:41:51
URL: http://emiliawiderstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0