Doktor'n

Idag gick jag till skolan som vanligt, eller snarare gjorde besök på skolan. Jag och Emil gick och mötte Johan och Rasmus på Subway och sen gick vi till skolan och degade ända tills Emil började. Jag började strax efter så jag gick också till lektionen men sedan brast min knäppa huvudvärk ut igen, som började igårkväll. Jag ringde mamma och hon beställde en tid hos Jan, min doktor som jag har haft sedan jag var liten. Han fastställde att det nog var början till en bihåleinflammation men jag behövde som tur var inte äta penecillin en hel veckan. Istället fick jag en spray och värktabletter. Jag fick inte gå på skolan heller så nu är jag hemma IGEN. Jag som var så glad att jag inte hade missat  mycket alls (?) men nu lär jag ju göra det. Ingen Stockholm blir det heller i helgen utan på måndag-tisdag gör jag sällskap med Emil uppe i Åkersjön. Förhoppningsvis ska det upp fler folk men jag är fortfarande osäker på om min bror ska upp. Han verkar ju tycka att allt annat än skoteråkning är roligt nu för tiden. Bil kör han sällan också.. Vad händer?

Johan åker som sagt till Stockholm utan mig. Jag hade verkligen sett fram emot Stockholm en hel vecka till - Gina och alla andra bra affärer som ännu inte visat sig i hålan där jag bor. Istället får jag trösta mig med en skotertur, men vem säger nej till det..? Hoppas bara att det är fler än jag och Emil som ska upp. Det vore trevlig med folket som var upp på skoterns julafton.

Fick mejla min NK-lärare och förklara varför jag måste skjuta upp provet hela tiden. Vi hade det egentligen måndag v.8 men då låg jag i min hemska förkylning också fick jag en ny tid imorgon också fick jag bihåleinflammation. Veckan som kommer är det sportlov och då hade jag inte tänkt att göra något prov så jag får väl vänta ytterligare en vecka på att göra det där provet, som jag konstant blir påmind om. Jag måste erkänna att det är ganska underligt att jag har lyckats missa det där provet, och andra lär tro att jag fejkar mina sjukdomar för att slippa det. Om det ändå vore så väl.. Jag gör nog hellre ett prov än att ständigt vara sjuk. Jag tror det är något fel på mitt immunförsvar, det måste det vara.

Marina gör besök i Östersund och är det fint väder imorgon eller på fredag så hoppas jag på en hundtur ute. Varför inte på isen till exempel? Det vore ju underbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0