bättre sent än aldrig

Jul och nyår firande jag med familjen hos mormor och morfar. Fick massa bra saker i julklapp! Som sagt så firade vi även nyår hos mormor och morfar. Vi gjorde väl det vanliga - åt mat, spelade spel, ost&kex, skålade, drack champagne osv.

Helgen däremot spenderades ett par mil bort. Jag och Johan fick skjuts av mamma och pappa till min mosters stuga alldeles utanför Åkersjön. Vi kom fram ganska sent på fredagkväll eftersom jag bestämde mig ganska sent att jag ville dit. På lördagen klev vi upp ovanligt tidigt för att vara oss. Käkade frukost och sen tog vi oss en tur på skotrarna. Vi kom hem ganska lagomt till middagen, kyckling och ris - mums! På kvällen gjorde vi inte mkt annat än att spela spel och kika på wallander och körslaget. På söndagen körde vi till Drivan och åt mackor och sen tillbaka. Den resan blev väl ett par mil också. Jag ska bara vara glad att jag fortfarande lever efter skoterturen. Svängde av leden lite och körde i djupsnön. Helt plötsligt dök det upp ett jättestort hål i marken, där hade jag kunnat legat nu. Men som tur var så var reflexen snabbare än hjärnan, eller nåt. Nu är skotern hemma i tryggt förvar, utan större skador.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0