16 and pregnant

Luras inte av titeln - det var bara ett program jag tittade på. I varje nytt avsnitt får man följa en ny 16-åring som är gravid. Varje avsnitt är uppdelade i exakt samma händelser. Underbar babylycka - Familjebråk - Blir sams igen - Förlossning - Första dagarna hemma - Blöjbyten och återigen bråk. Det hela slutar sedan med att de antingen blir sams igen eller så flyttar pappan. Det sista avsnittet var sorgligast av alla. Tårarna knackade på dörren och till slut steg dom in oinbjudna - eller snarare outbjudna.

Dagen har varit bitterljuv. Det fina vädret och gänget är sjävklart ett plus men alla broms som hade bosatt sig på Önsjöns gräsmatta var ett STORT minus för dagen. Jag kunde inte ens ligga och sola för så fort dom kände lukten av nystekt hud så kom dom, och dom stannade ett tag också. Till slut tog vi vårt förnuft till fånga och åkte hem till Madelenes lugna gräsmatta. Jag och bror åkte på Max och käkade mat och sen åkte vi hem till oss.

Ikväll cyklade jag ner på brors cykel ner till ridskolan för att fodra hästarna. Det var så tusans skönt att cykla så jag tog en extra sväng. Och nej - det är inte bara grusvägar i Ås. De flesta är faktiskt asfalterade. Det sista var mest en beskrivning för Jullan som bor i LIT. Där däremot, kan man snacka grusvägar. Det hör man på namnet. Fast dom har ju iofs Depå 45.

XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0