tjugotredje juli

Vilken jäkla dag alltså!

Klockan 11 klev vi innanför dörrarna på Storsjöbadet och kastade oss i vattnet, jag Julia och Jennifer. Vi badade hejvilt och skrattade så magen krampade. Flera tusen kallsupar och ton med klorvatten i näsan, men det är underbart. Halva nöjet med att bada är att få kallsupar. Jag har i alla fall lärt mig lite norska idag, nu när Östersund är totalt invarderat av norskar. Tydligen så heter rullstoll cp-truck i Norge eller så försökte hon lura mig. Kul var det i alla fall! Vi fick även en badvakt efter oss. Först såg vi han vid stora bassängen och har var ganska söt. Han blev dock fulare och äckligare när vi började se han vart vi än gick. Antingen var det sjukt mycket sammanträffande eller så var allt planerat.

När vi hade badat klart så åkte vi in mot stan och kikade i lite affärer. Tänkte ju invänta Hanna för att sedan gå och käka men det kom aldrig någon. Vi gick på Shanghai Wok och åt världens godaste kinamat, Biff med bambuskott. Jag och Jullan fick nästan lika mycket mat som Jennifer fast hon bara hade beställt för en person. Vi tryckte i oss nästan precis allt medan det inte ens syntes att Jennifer hade rört sin mat. När vi lessnade på att sitta där så gick vi på stan en sväng till. Det var ett jäkla pådrag med poliser inne i stan så vi kikade på dom ett tag och sen gick vi och satte oss i badhusparken. Där satt vi ända tills det började blåsa och sen strosade vi runt på stan och kikade in i stänga butiker. Det är vad jag kallar window-shopping. Klockan 9 fick jag äntligen åka hem till mitt varma hem i Ås.

XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0