artonde juni

Dagen började för tidigt. Jag åkte ner till ridskolan där Kurre och Roger redan stog redo att börja sko hästarna. Ingela kom samtidigt så vi hjälptes åt att plocka in alla hästarna i stallet så dom kunde börja sko. När alla var inne och Halåsen-gänget hade kommit så började vi göra iordning våra hästar. Jag skulle ha Svinto så jag gjorde iordning honom och sen gick alla ut på ridbanan. Vi red iväg strax innan 9 tror jag. När vi kom till E14 så stog polisen redan där och väntade för att de skulle stanna trafiken. De stannade alla bilarna och lät oss rida över och sen fortsatte vi in i skogen. Jag hade inte en aning om vart vi var någonstanns förns vi kom fram till Kännåsen. Vi red på vägen hela vägen från Kännåsen fram till Önsjön. Där kom vi in på en jättefin skogsväg och sen var vi tvungen att rida grusvägen fram till Halåsen. När vi kom fram till Wasells så skulle Kurre och Roger komma och ta av skorna på dom hästarna också så vi fick vänta ett tag. När alla hästar var utan skor så släppte vi dom. Jag har nog aldrig sett så glada hästar nån gång! De trivdes jättebra i hagen och det blir nog svårt att få hem dom sen. Vi klämde ihop oss i Theresas och Ingelas bilar och åkte tillbaka till ridskolan. Allt detta tog ungefär 3.5 timmar.

Klockan 6 ska jag vara nere på ridskolan igen för då ska Kapten och Mexx få gå ner till sitt bete i Sem. Det ser ut som det blir regn ikväll men det gör nog inte så mycket. Dom kommer bli mätt i magen så dom är nog ganska nöjd ändå. 

Nu ska jag trycka i mig lite mat och vila en stund. En powernap låter alldeles utmärkt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0