andra maj - tävling

Och vips var tävlingsdebuten avklarad och en rosett fick vi med oss hem.

Jag och Åse spenderade hela fredagskvällen på ridskolan. Från strax efter 6 till närmare 10. Vi smörjde, duschade ponny, friserade osv. Han blev jättesöt till slut, och det var ju tur annars hade jag inte kunnat visa han på Frösön. Han hade som fått jättelång man och såg allmänt ovårdad ut. När vi kom hem så bakade vi en kladdkaka och spelade kort. Jag tror jag somnade runt 12. Det var ganska svårt att sova när jag inte har tävlat på typ ett halvår.

Tidigt på morgonen, närmare bestämt klockan 6 så satte vi oss och åt frukost. Vi landade på ridskolan runt halv 7 och började borsta och fixa grejor. Runt 8 så kom Elin och hämtade oss också styrde vi mot Frösön. När vi kom fram väntade det vanliga - visa alla papper, gå bana, byta om, rida fram osv. Första klassen var en Clear Round på LD-höjd. Vi red igenom den felfritt och han var nog aldrig känts så fin förut. Visst var han pigg, men det kände jag redan på framridningen. I nästa klass, en LC, var han precis lika fin om inte finare. Där la han dock in ett extra galoppsprång och rev hindret. Det räckte inte till en placering men jag var lika nöjd ändå.

Vi blev kvar på tävlingen hela dagen i princip. Elin skulle rida LB och LA och mellan klasserna så var det en lagklass som tog hur lång tid som helst. Dessutom var det en stilhoppning också som tog sån tid. Det skulle vara prisutdelningar och bedömningar hit och dit.. Till slut fick Elin rida sin sista klass, där det bara  var 4 starter. Det slutade inte så himla bra, men jag är glad att dom inte skadade sig Elin och Melton.


Nu ska jag göra klart min klimatreda i Geografi, som jag har försökt göra klart hela dagen. Nu ska katta ur bjorska'.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0