091029

Jäklar vad tiden går fort!! Det är snart slut på oktober?! Och vad har jag gjort för viktigt
och händelserikt under den här månaden? Kan inte komma på en endaste liten grej faktiskt.

Idag hade jag tänkt, precis som alla andra dagar den här veckan, åka ner till RS. Skillnaden
var bara att idag så orkade jag inte riktigt vakna. Jag ställde klockan på 10 till slut men inte
ens då orkade jag kliva upp. Snart är det ny vecka och skola. Gissa om jag kommer försova
mig.

Veckan har i alla fall varit bra. Jag har spenderat mitt lov på ridskolan. Frysit, svettats,
ridit, kollat på träningar, mockat osv. Det har varit full rulle hela dagarna och det är det bästa
jag vet. Tusse har varit här och haft träningar. Jag tränade inte men det är nästan lika roligt
att titta på. Fast 90 % av tiden så önskar man att man själv fick slita med hennes övningar.
Jag fick mig i alla fall en hopprunda på Kapten i tisdags. Vi hoppade en liten bana som innehöll
ett par "titt-hinder". Inte var det några problem för Kaptenan inte. Han bara hoppar och hoppar.
Ibland när man rider lite taskigt och själv känner att vägen blev dålig så tänker man: "Men
snälla lilla älskade vän, hoppa inte" men han bara: "Ojojoj det här blir jobbigt, bästa att springa
lite fortare och ta i lite mer" - också hoppar han ändå. Världens bästa ponny!!


Nu ska jag ta mig en dusch och sen åka in till stan och kika
på basket med åsep och förmodligen sarap!
Gött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0