090905

Jag kan nog inte påstå att jag har gjort så mycket mer än att kollat på basket hittills i helgen. I fredags var det skola och sen skulle jag egentligen åka på ONOFF och kika på en ny mobil, igen (skyller på Sony Ericsson). Det blev inte av eftersom pappa "hade ont i huvudet" så istället åkte jag hem till Åse. Vi handlade mat och käkade sedan tacos. Efter det drog vi oss in mot stan, närmare bestämt till Sporthallen. Vi platsade oss på läktaren och kikade när Filip spelade herrbasket. Inte illa, lillen. När den var klart så kilade vi ner på Mc'Donalds och handlade oss en stor kaffe som brände sönder våra munnar sådär skönt på första klunken. Skyndade vidare upp till PC och kikade på Filip och Andreas "pojklag". Dom vann och var duktiga. Herrmatchen har jag inte riktigt koll på. Vår basketkväll började lida mot sitt slut så vi tog en skön lång promenad hem till Åse och sov.

Lördags morgon, uppstigning kl 7.30 (OK, en liten stund senare). Slängde i oss frukost och åkte till ATS när grabbarna spelade match mot Borås. Dom vann och var duktiga (ska man säga "som vanligt"?!). Efter den kände vi att ögonlocken blev tunga så vi åkte hem till Åse och sov någon timme innan vi åkte in till stan. Vi kikade runt i affärer och sedan fikade vi med en nyinvald, mörbultad Evelina Nyman W(?). Hon hade ätit kattmat och varit lydig! När vi var mätta i magen så gick vi upp till Sporthallen och kollade på herrbasket igen. Denna gång spelade som mot Uppsala och vann den matchen. NUMMER 7!! Nästa match började redan klockan 16 uppe på ATS så vi tog våra ömma fötter och gick dit. Dom spelade mot Borås igen och vann även den matchen. Efter den matchen kände jag ändå att det var dags mig att åka och besöka mitt eget hus.

Nu har jag nyss varit ute på en springtur i 45 minuter så nu ska jag hoppa in i duschen. Ska följa med Elin till Kramfors imorgon så det blir en tidig morgon även då. Jag tyckte jag hörde att man fick sova i bilen så jag utgår ifrån det ;) Åse den lata åsnan stannar hemma och "gör läxor". Buhu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0