090910

Puh, vilken dag. Egentligen var den inte ansträngande alls men jag har nog en förkylning på G. Jag behövde inte ens övertala min idrottslärare att jag mådde dåligt, det syntes nog ganska väl när jag kom lunkande.

Dagen började på Önerberget med alla SPIT's. Ettorna skulle gå en historievandring och treorna skulle berätta om olika saker. Allt från verktyg till mat och hängning. Tvåornas uppgift på dessa underbara vandringar är att demostrera ett krig på en äng. Det betyder alltså att vi låg i skogen X antal timmar för att kriga i 30 sekunder. värt det!! Efter det trodde jag till en början att vi slutade, men fick senare reda på att vi faktiskt har två lektioner efter lunch. Led igenom psykolgin men sen gick det utför. Jag gjorde faktiskt en kraftansträngning och tog mig upp till Björkbacka för att springa den där förbannade MVG-banan i orientering. Jag tog 2 kontrollen men sen bar inte benen längre. Jag gav upp, jag gav helt enkelt upp. Tog bussen hem och vilade ett tag.

Kvällen började inte alls bra. Jag skulle äntligen gå in och beställa "min" mobil. Det gick bra ända tills jag precis skulle klicka på "Beställ-knappen" - då krashade datan. Jag tänkte direkt att det inte är meningen att jag ska ha denna mobil i min ägo. Så lätt ger jag mig inte.. Jag bytte helt enkelt data och beställde hem skiten. Nu ska den komma inom 2-4 arbetsdagar. Jag håller tummarna för att rätt mobil hittar hit.

Nu ska jag läsa lite ur "Populärmusik från Vittula" och sen skalla kudden.

puss,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0