090926

Vi tar väl allt från början kanske.

Favorit-Julia och favorit-Sofia var här igår. Vi pluggade på en fredagkväll. Inte alls helt normalt med mycket nödvändigt. Med tanke på våra prov och inlämningar till veckan så kändes det ganska nödvändigt. När jag dessutom hade glömt historia-boken på skolan så tackar jag och bockar för att vi satt och "översatte" hela boken. Kalasbra! Vi hade mysigt med middag och soff-mys. Vi tog oss även en sväng ner till ridskolan där det var full fart. Det blev dock ingen städning utan det gjorde vi imorse. När vi kom tillbaka så hade världens bästa broren handlat chips och dricka till oss. Vi kom igång med historian igen och gjorde klart översättningen. Jag var helt slut när natten kom. Underbara tjejer jag har <3

Idag blev en relativt tidig morgon. Klev upp och "gjorde" hunden så att säga (gå ut och frukost). Packade på alla saker på moppen och svishade ner till ridskolan. Jag måste sett helrolig ut när jag kom med sadel och grejer fullpackad på moppen. Tur att det var tidig lördagsmorgon. Jag hamnade iaf rätt och det var bara att sätta igång med det som skulle göras. Städa och fixa. Ta emot förvirrad folk som kom och skulle titta på ridskolan. Fotografera tjejerna när dom red kadrilj. Rida en hoppuppvisning, som förövrigt gick helt super. Vi red en liten bana på led och sen var det "flest språng på en minut". Kapten tyckte det var superkul och hoppade som tusan. Jag tycker verkligen att det är skitkul att hoppa och rida Kapten. Han är så fantastisk! Jag blir alltid lika glad när vi får fina kommentarer efter vi har ridit. Men jag måste faktiskt säga att det är Kapten som är duktig. Han bara hopppar och hoppar och tycker det är superkul. Världens bästa Kapten! Han var jättesvettig efter hoppningen så han slapp ponnyridningen efteråt och fick gå ut i hagen och rulla sig helt lerig. Livet leker tyyyyp!

Ikväll har jag slängt bort ännu en helgkväll. Tänkte vara lite flitig och fortsätta från igårkväll, meeeen jag råkade slockna till på soffan. Lyckades också förflytta mig till sängen utan att jag var vid medvetande. Riktigt läskigt att vara så trött så man förväntar sig att man ligger kvar på samma ställe som där man slocknade. Men inte då. En fin överrasking sådär! Vaknade halv 8 och åt lite middag. Efter det kollade jag och mamma på kändisdjungeln och tänker nog fortsätta löka i soffan hela kvällen.

Trots min plugg/sov-helg så är jag nöjd med även denna helg. Ingenting kan blir sämre nu när jag har ridit världens bästa Kapten och busat med tjejerna i stallet och plugg-tjejerna! Bäst

Skepp'o'hoj


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0