uppdatering

Brevet från första världskriget är nu klart och jag skrev hela brevet med lite äldre svenska än vanligt. Idag på lektionen fick vi veta att det inte alls var nödvändigt. Så jävla ambitiöst till ingen jävla nytta alls! Fy fan vad bittert..

Jag har i alla fall varit ner till älskade ridskolan idag och ridit min lektion. Kunde jag så skulle jag kunna bo där. Saknar att vara i stallet varenda eviga dag och fixa och dona med massor av saker. Det är inte försent men när man väl är där så fryser man och är jävlig och vill bara åka hem. Jag saknar den gamla tiden när alla var där hela tiden. Man kunde sitta på nålar hela dagen bara för att få ta bussen ner till stallet med alla kompisar. Å sköthästen förstås. Den underbara sköthästen. Nu är det tävlingarna som är det stora höjdpunkten. Känslan är verkligen på topp nu med Kapten. Sista hopptävlingen gick ju jäkligt bra. Vi knep en (delad) vinst på LB och det kändes inte ens som han tyckte det var jobbigt. Han skulle nog lätt klara en LA bana, på hemmaplan iaf. Haha! Uppvisningen på ridskolans dag i lördags var också jäkligt underbar. Han var på hugget som tusan och bara hoppade och hoppade, lilla hoppehästen. Sen ser man han på barnlektion och då är han inte lika vild längre. En näst intill perfekt ridskolehäst skulle jag säga.

Godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0