Dag 17


Dag 17 – Mitt favoritminne

Den här dagen var lite knivigare. Jag har så många fina minnen.. Ååå!

Ett fint minne är i alla fall när jag fick min alldeles egna hund. Tyvärr var det inte en sådan där typiskt dag, som på film, när man åker iväg och hämtar sin lilla valp och tar med sig den hem. Nej, jag fick min hund när han var ungefär 1,5 år gammal och dessutom helt rubbad psykiskt. Han var omplacerad mer än 2 ggr, och var dessutom skygg och rädd. Det tog några månader innan man ens kunde hålla i hans huvud. Han var dessutom hos oss på "prov" i 2 veckor så att vi inte köpte honom och omplacerade honom igen. Han lyckades, trots att han både bet pappa och morrade åt alla familjemedlemmar, stanna kvar hos oss. Det var ett fint minne.

Ett annat fint minne var när vi köpte vår fina fina stuga i Åkersjön. Jag, mamma och pappa var i Åkersjön för 879873 gången för att återigen kolla på stuga, som så många gånger förut. Vi hade nästan gett upp hoppet om att hitta en fin stuga som passade oss. Vi blev visad hela stugan och avslutade sedan med att vi skulle ge besked dagen efter. Men redan på vägen hem ringde vi till försäljaren och sa att vi skulle ha den. Varenda gång vi åker förbi Landöbua så tänker jag på det, för det var där vi stannade och ringde.

Som ni märker så har jag inget direkt favoritminne, men väldigt många andra fina minnen.



Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – Om jag vann en miljon skulle jag..
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Film
Dag 30 – Om mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0